Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '10

 
Kategori
Güncel
 

Söylenmeler

Söylenmeler
 

Ankara'da Çankaya bölgesinde birkaç gündür gün içinde elektrik kesintileri yaşanıyor. Bu devirde hala elektriklerin -üstelik böyle bir havada- kesilmesini bir yana bıraktım, elektrik kesildiğinde trafik uyarı ışıkları da çalışmadığından caddede tam bir keşkemekeş hakim oluyor. Bugün de aynı şey oldu, sahi elektrikler kesilince bir trafik polisi yollamak çok mu zor? Ayrıca elektrikler niye kesiliyor sorusuna en mantıklı cevap olarak "kablolar sıcaktan eriyordur" dedik, eğer cidden öyleyse bunu kesinlikle bir bahane olarak kabul etmemek gerekir, en sıcak şehir Ankara mı? Önlem alsınlar ona göre. Vatandaş bir tek bunu bekler ve hakkıdır.

Yazın otogarları çok severim, insanlar şortlarını, tişörtlerini giymiş, bazen büyük bir bavul, bazen bir sırt çantasıyla tatile gitmektedirler. Bu hali severim ben de tam olarak, yan yana otobüsler durur, geceleri yoğunlaşır gitgide, üzerlerinde Bodrum, Marmaris, Fethiye, Erdek, Didim, Altınoluk, Ayvalık yazan ve bana her zaman mutluluk saçan otobüsler. Otobüs yolculuğunu da severim ben... Uçaktan daha yavaştır evet, ama yine de severim. Fakat her yaz bu yoğunluk yüzünden Ankara'da AŞTİ'ye giriş yapan araçlar tüm yolun trafiğini yavaşlatıyorlar. Söz konusu yolun bir, belki iki şeridini belli saatlerde AŞTİ'ye girişe ayırmak ve böylece araçların en soldan en sağa geçişini engellemek zor mu?

TTNet geçtiğimiz gün 56 saat boyunca internetimizi kesti. Aradığımızda "bakım var" dediler ki bu bakım da epey uzun sürdü! Şu TTNet'in altyapı tekeli kırılsa birazcık keşke, muhtaç kalmasak. Hem iddia ettikleri hıza erişemiyorlar hiçbir şekilde, hem çok pahalı, hem de kesintiler yaşayınca yardımcı da olamıyorlar, verdikleri hizmetle aldıkları parayı kesinlike hak etmiyorlar.

Çankaya'da Ziaur Rahman Caddesi'nin adı yenilenen tabelalarla tam olarak muallakta kaldı. Caddenin üst girişinde Ziaürrahman Caddesi, diğer tabelalarında ise Ziaür Rahman Caddesi yazıyor. Büstte ise Ziaur Rahman ki doğru yazımı da bu, tabelaların hiçbiri doğru değil kısacası.

Didim Belediye Başkanı görevden alınmış. Niye acaba? Bana da siyasi bir kararmış gibi geliyor açıkçası, kendisinin Didim'deki bazı politikalarından pek memnun olmasam da AKP'li birinin böyle yazlık-turistik bir yerde başa geçmesini tehlikeli bulurum. CHP'li Mümin Kamacı'nın yönetiminde Didim'de düzenlenen şenlikler, etkinlikler çok güzel, yaptığı çok güzel şeyler de var, diğer belediyecilik hizmetleri üzerine Didim'de yalnızca bir ay kalarak ahkam kesmek istemem. Fakat şunu söylemeden geçemeyeceğim, Didim Altınkum'da dolaşırken kendimi Londra'da dolaşıyormuş gibi hissediyorum. Didim'de İngilizler'in sayıca fazla olması sebebiyle birçok dükkan-mağaza-cafe tabelalarını İngilizce yapmış ve kapıya menülerini de İngilizce koymuşlar. Emlakçıların kapılarında, camlarında da İngilizce yazılar var. Şikayetim bundan değil, şikayetim tüm bu yazıların aynı zamanda Türkçe'sinin yazmaması... Herkes İngilizce bilmek zorunda mı?

ÖSYM bu sene her şeyi epey eline yüzüne bulaştırdı gibi duruyor. Zaten bu çarpık sistem, üzerinde sürekli de oynanınca böyle şeylere yol açıyor demek. Sorumluların istifayı bile düşünmesi gerekirken "yanlışlıkla" diyerek bu işten yırtmaya çalışıyorlar. Yazık...

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..