Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '13

 
Kategori
Spor
 

Spor ve paydaşlarını, nasıl paydaştırmalı!

Spor ve paydaşlarını, nasıl paydaştırmalı!
 

Herkesin bildiği gibi spor artık bir endüstri.Dünya nüfusunun %1'nin profesyonel olarak emek verdiği, otomativden,dünya film endüstrisinden 7 kat daha büyük bir iş alanı spor. Spor odalşoveya mesajlarını spor yoluyla veren iletişim, dünyada her geçen  yıl yükselen ve reklam, pazarlama pastasının en büyük dilimini kapsayan iletişim türü olmayı sürdürüyor.

Spor tüm alt disiplinleri bir oraya toplayan bir olgudur. Son yıllardır sporla ilgili çalışan bir çok bilim dalı var. Tıptan başlayarak,antrenman bilimi, fizyoterapi, genetik vs gibi sporcu üzerine, hareket antrenman  ve spor sağlığı kapsayan bir çok alanla ortak çalışmalar yapılmaktadır. Günümüzde ise sporun sosyolojik  psikolojik, ekonomik, etik, felsefik, hukuksal ve medya ile iletişim yönünü ele alan bir çok araştırma konusu ön plandadır. Geçtiğimiz yıllarda spor sadece müsabakalardan, sporculardan teknik adam ve yöneticilerden ibaretti. Oynanan oyundan çok sonuçlarla ve hakem kararlarıyla ilgilniliyordu. Son yıllarda teknolojı ve ilginin artmasıyla birlikte artık sporcuların genetik yapıları, sporcu hastalıkları performans analizleriyle ilgi yeni yöntemler ortaya çıktı. Spor hekimliği alanı ilerleme kaydetti ve artık kulüplerin özel doktorları ve sporcu tedavileri için özel hastaneler var.

Bir diğer boyutuda pazar payının artmasıyla birlikte,spor pazarlamasının gelişmesidir. Kulüplerin  formalarına aldıkları ufak tefek reklamlar yerine artık, büyük rakamların döndüğü sponsorluk anlaşmaları yapılmaktadır. Bu rekabetli ortam içinde sporla ilgisi olmayan firmalar bile sporu kullanarak verdikleri hizmeti ya da ürettikleri ürünleri insanlara sunmaya başladır. Reklamlar, sponsorluk yarışları, sportif aktivitelere ilgi arttıkça şansını denemek isteyen bir çok küçük-büyük şirketler kendierini bu haksız rekabetin döndüğü ortamda buluyor. 

Spor artık psikolojininde çalıştığı alanlardan biri, kulüpler sporcularıni zihinsel olarak ve psikolojikk olarak rahatlatmak adına ''Mentörler''le çalışmakta.

Tüm dünyada olup biten spor olaylarını bizlere akratan bir kanal daha var ki oda spor medyası son zamanlarda hemen hemen her televizyonda saatler süren spor programları, son dakika haberleri geçen kısa haberler ve maçlar naklen veren kanallar var. teknolojının hızla gelişimine ayak uydurmak zorundalar, yoksa hayatta kalamazlar.

Tüm bu saydıklarımız alanların dışında yüzlerce paydaşı vardır; sporun. Ancak tüm bunların finansal kısmıyla ilgilenen bir alan daha var ki son zamanlarda ilgiyle çalışılan bir alan Spor Ekonomisi. Spor camiasında dönen mali yapıları analiz eden, paraların nasıl değerlendirilği ve paylaşımının neye göre yapıldığını araştıran bir alan. Federasyonlar, kulüpler, sporcular, sponsorluklar, özellikle yayın haklarında dönen paraların analizine yapan bir birim. 

Tabiki sporun hukuksal boyutunu unutmayalım. ülkemizde özeliilkle şike haberleri sonrasında gittikçe popüler olan bir alan sporcu haklarını, kulüp haklarını vb bir çok alanda araştırma yapan ve hukuka uygunluğunu değerlendiren bir diğer bilim.

Spor ise tüm bunları gizlice yöeneten 4 harf ve tek heceden oluşan bir Ajan. Diğer endüstrileri dağıtmış ve zirveye oturmuş durumda. Bu kadar alan bir arada çalışılıyor hepsi sporu sahipleniyor. İktisatçılar Spor ekonomisi bizim alanımız, iktisat diyor, spor akademililer de spor bizim alanımız bir dakika diyor. İletişim başlı başına büyük bir bilim, ancak Spor akademilileri alanlarına sokmuyorlar ama unuttukları spor bizim işimiz.Paydaş spor için birşeyle rüreticeklerse, dostça ve ortaklaşa çalışmalıdırlar.Tüm alanların etkileşimiyle birlikte, ortaklaşmasıyla birlikte spor daha gelişir. Herkesin uzmanı olduğu bir konu var, saygı göstermek herkese düşer. Herkes kendi çöplüğünde ötmemeli, ötmesin..

 
Toplam blog
: 12
: 806
Kayıt tarihi
: 14.12.12
 
 

Spor bilimleri üzerine çalışmalar yapmakta ve yapılan organizsyonlara katılmaktayım ve yakından t..