Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Stüdyo FM

Stüdyo FM
 

Yavuz AYDAR


Dünkü Milliyetin Pazar ekinde Stüdyo FM ve Yavuz Aydar vardı. Haberde 3500. programdan ve 30 yılı bulan bir serüvenden bahsediyordu. Bizim gibi batı müziğine meraklı, yaşı kırklarda olan bir çok radyo sever, Stüdyo FM i bilir. TRT 3 ün bu parlayan yıldızı, bizlerin anılarında hep yer almış, bizleri sevdiğimiz müzikte eğitmiş, yeni sesleri, besteleri öğrenmemizi sağlamıştır.

Stüdyo FM ve yapımcısı Yavuz Aydar, 3 Eylül 1978 yılından beri TRT3 mikrofonlarından bizlere canlı olarak seslenmekte. Bugün yaşları 62 ye varan Yavuz Aydar ile yardımcısı Şebnem Savaşcı, yaklaşık 15 yıldır her çarşamba ve cuma 18.00 ile 19.00 arası bizlerle. Ben programı 1982 yılında tanıdım, o vakit, program cumartesi pazar 11.00 - 12.30 arasında idi. Haftasonlarını iple çekerdim. Babamın yeni aldığı cihaza boş kasedimi yerleştirir, Stüdyo FM in cıngılını beklerdim. Sevdiğim grup veya sanatçı çıkarsa rec butonuna basar kayde geçerdim. O yıllarda özel Beatles belgeselini hala unutamam. Sonraki yıllarda program hafta sonundan hafta arasına geçti. Kayıt işlemleri yine devam etti. İş ve evlilik hayatı, kayıt işlemlerine son verdi. 2000 li yıllarda kayıtlara zaten gerekte kalmamıştı.

Stüdyo FM pop ve rock müziğinin yanında caz, pop-caz türlerine yer vermekte. Arada bir yerli gruplara da yer vermekte. Canlı olarak en uzun süren programlar kategorisinde dünya rekoru kırmak üzereler. Guinness Rekorlar Kitabı'na girmek üzereler. 3.Eylül.2008 tarihi onların 30. yaş günleri, hayatlarının yarısı.

Blog sayfalarında Stüdyo FM aradım, ne yazık ki yanlızca benim yazım vardı. Bu ikinci yazının devamı gelir umarım.

Son olarak jenerik müziğinden bahsetmek istiyorum ( efsane olan melodi ). Pazar günkü yazıda belirtiyor; Bob James tarafından yapılmış Bizet yorumu "Farandole", notalarla örülmüş mutluluk dolu yepyeni bir dünyanın habercisi...

Bizlere böyle bir program kazandırdığınız için teşekkürler Yavuz Aydar, teşekkürler Şebnem Savaşcı. 30. yaş günüzü şimdiden kutlarım....

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..