Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '06

 
Kategori
Kitap
 

Şu çılgın türkler

Teşekkürler Turgut Özakman. "Şu Çılgın Türkler" bugüne kadar okuduğum kitapların en iyilerindendi. Kafamdaki tarih anlayışını baştan sona değiştirdi. İlkokuldan başlamak üzere üniveriste ile sonlanan eğitim hayatı boyunca okuduğum, daha doğrusu bana ezberletilen tarihi, sadece okuduğumu, anlayamadığımı bu kitaptan sonra anladım.

Sakarya Muharebesini, Büyük Taarruzu okumadım, yaşadım. Başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, bu topraklar için çarpışan atalarımızın (kadın-erkek) ne şartlarda, ne fedakarlıklarla, ne kahramanlıllarla bu devleti kurduklarını anladım. Savaşta uygulanan taktiklerin akılcılığı, zaferin bir tesadüf değil, planlı bir dehalık olduğu gözler önüne serilmiş.

Bunun yanında; mücadele edenlerin yanı sıra hainleri de gördüm. Vatan hainlerinin tanımları ile günümüz arasında bağlantı kurduğumda, değişen çok fazla şey olmadığını anladım. Hainler ataları gibi görevlerine devam ediyorlar. Biz uyumayı sürdürelim.

Bana göre Turgut Özakman'ın bu kitabı okullarda ders kitabı olarak okutulmalıdır. Hatta bütün tarih, kronolojik sıralama ile romanlaştırılarak dersleştirilse, öğrenciler tarihi okumaz, anlar ve özümserler.

Ayrıca bu kitabın filmleştirilmesinden de yanayım. Amerikan tarihinin rezil savaşlarını konu alan saçma filmler yerine, kendi tarihimizdeki kahramanlıkları tüm dünyaya izletebiliriz.

Uzun lafın kısası, böyle şaheser bir kitap için Turgut Özakman'a tekrar teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık...

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..