Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Su deposu

Su deposu
 

Siz hiç su deposunun içinde bulundunuz mu? Su deposunun içi nasıl kokar bilir misiniz? Ya da mahalle çocuklarının meraklı bakışlarını, küçük bir çember pencereden izlediğiniz oldu mu? Ve elinizde bir mala ve sünger ile başlayan serüvenin kahramanı olmak nasıl bir şey bilir misiniz? Komik ama gerçek o kahramanlardan biri de bendim.

20 yıl evveldi. Su sıkıntısının aşılamamış olduğu 80 li yıllar. Belirli zamanlarda belirli miktarlarla evlerimize ulaşan suyu ancak depolayarak kullanmanın mümkün olabildiği zamanlardı. Yaz mevsimi kış mevsimi fark etmeksizin kullanılan depolarında belirli aralıklarda temizlenmesi gerekiyordu. O zamanlar evimiz dört katlı bir apartmanda idi. Apartmanın çatısı yoktu. Teras şeklinde açık, antenler, depoların yer aldığı geniş bir yer. Şöyle de ifade edilebilir bir futbol sahası büyüklüğündeki alanda, sakinlere ait bir yığın depo ve metal yığını mevcut.

Temizlik günü gelip çattığı vakitlerde aile bireylerinden birinin bu görevi üstelenebilmesi için boyutları en minik olan hemen çalışmaya atanır, itina ile sabahtan akşama kadar süren bir yolculuğa çıkardı. Evin en minik insanı olan ben girerdim su deposunun içine. Polietilen den yapılmış bakalit enjeksiyonlu depoda biriken suyun bıraktığı o muazzam koku hala burnumdan gitmez. Evet evet deniz yosunu, plastik eriği ve havasızlık kokusu karışımı. İyi ki o günler çok geride kaldı. Öyle ki orada geçirdiğim süreninde hiç tükenmeyeceğini, orada sıkışıp kalacağımı düşünürdüm küçük aklımla.

Şimdi bizi bekleyen susuz günleri düşünerek böyle geçmişe doğru gitti hafızam. Ve akan suların ne kadar kıymetli olduğunu bir kez daha farkına vardım. Daha bilinçli harcamalar ve yarınımızı güvence altına almak adına daha duyarlı davranışlarda bulunmalıyız. Su hayattır. Tüketimimize çok dikkat etmeliyiz. Bunu ifade etmeyi ben de kendimde bir görev biliyorum. Çocuklarımızın sıkıntısız günler geçirmemesi, su deposunun kokusuyla tanışmaması için lütfen ihtiyacımızdan fazla suyu akıtmayalım.

 
Toplam blog
: 93
: 1475
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Elektrik mühendisiyim. Eğitimci bir ailenin kızıyım. Kelimeler ve rakamlarla geçen serüven dolu b..