Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Su misali!

Su misali!
 

Bu yazıma başlamadan önce, bu yazımı temsil eden resmi ben çektiğimi belirtmek isterim! Şimdi yazmak istediğim konuma dönebilirim, aslında kafama takılan başka önemli bir konu daha var , insanoğlunda, sürekli ilgi görmek, kabul görmek, sevilmek, hatırlanmak, övülmek duygularına karşı dayanılmaz bir çekim var, bu resmi ben çektim demem , bakın beğendiniz mi? Ne kadar güzel bir resim , ama bu güzelliği yansıtmada benimde payım var , hadi beni sevin, ilgilenin benimle, işte bu güdüsel bir özellik galiba, biz tasarlanırken bu duygular bayağı bir etkin hale getirilmiş!

Anlatmak istediğim"Su Misali"ne başlamak istiyorum. Su insanoğluna verilmiş en değerli armağandır, su olmadan bir yaşam düşünemiyorum bile!

Çok temiz billur gibi bir su ile, çok pis, artık rengi kahverengi ve siyah tonlarına dönüşmüş su kıyaslamasını, kişisel ve zihinsel gelişime , temel değerlere saygılı, asıl hedefimiz olan insan-ı kamil (bir insanın erişebileceği en rafine hal, egonun ağırlığından kurtulmuş , bilge kişi hali) birde masum kanadı kırılmış sübyanları döven, namuslu insanların malını , parasını gasp eden, çıkarları uğruna herşeyi göze almış, her yolu geçerli sayan insan!

Düşünelim pırıl pırıl bir su üzerine en küçük bir yaprak bile düşse hemen onu eğilip almak gelir içimizden, o temizliği bozulmasın diye;bir de çok pis bir suyu düşünelim, (ben genellikle tükürüyorum, ve seyrediyorum, o kadar pisliğin içinde göremiyorum bile, bir fazla ya da bir eksik pislik farketmiyor.)

Kendimizi o kadar çok kirletiyoruz ki, nefret, benlik, egomuzun bizi esir alıp, kendimizin farkına varamadan herkesi kıyasıya , ölümüne eleştirdiğimiz, anlamaya çalışmadan, yargısız infazlar, sosyal yaşamda hiç bitmiyor. Bu kadar negatif ne yazıkki bizi o kadar çok kirletiyor ki, yeni bir kirlilik yaptığımızda, tıpkı o pis su örneğinde olduğu gibi, farketmiyoruz bile! Edilen küfürler, yenilen kul hakları, hiçe sayılan yaşam hakları; devam ediyoruz, kirlilik arttıkça artıyor, ve o kadar kirleniyoruz ki, artık pislik rahatsız etmez oluyor.

Temiz su misali hata yapıyoruz, ya da kul hakkı yiyoruz, vicdanımız rahat uyuyamadığımız için , hemen o kişinin gönlünü alıp, sevginin gücüyle yaraları sarıyoruz, suya düşen çöpü hemen alıyoruz, billur gibi, cam gibi, gökyüzünün masumiyeti vurmuş, ışıl ışıl suyu, temiz tutuyoruz. Temiz su mu? Pis su mu olmak istiyoruz, bunu bir sorgulayalım , hep birlikte !!!

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..