Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '12

 
Kategori
Şiir
 

Sümerli taş ustası hür değildir

Sümerli taş ustası hür değildir
 

Sümer Çivi Yazısı örneklerinden biri (Sanal ortamdan alıntıdır)


I

Uruklu çocuklar yazıları bekliyor
Duvarın üstünden görüyorum onları
Sana yazdığım şiirler de kuruyor
Atmacalar, doğanlar
Kırlangıçlar uçuşuyor yanımda
Bana yazıyı öğreten ustamın elini öptüm dün akşam
Köleliğe, haksızlığa, savaşa, yoksulluğa çok kızıyor
Börek yedik, süt içtik
İyilik kötülük üstüne konuştuk
Evlenip yuva kurmamı öğütledi
Seni düşündüm
Utandım birden!
 
II
 
Bugün uyanır uyanmaz
Duvarın öte yanına geçerek
Kum üstüne senin yüzünü çizdim
Başıma toplandı arkadaşlar bir bir
Toprağı o güzelim taşlarla
Öyle süsledim ki
Yüzünü, gözünü, saçlarını işledim tek tek
Sen çıkıverdin karşıma
 
Dediler ki
‘Nerede sevdiğin?’
Dedim ki
‘İnanna aldı gitti onu!’
İnanna!
Ah İnanna!
 
III
 
Bizi yöneten
Şölenlere bolluk getiren
Yollar açtıran, bizi doyuran
O büyük yargıç geldi bugün:
Onun keyfi için az savaşmadık
Kaba, çok kaba sözler söyledi bize!
 
Donduk, sustuk, terledik
Yerlere kapandırdılar bizi
Öfkesinden dolayı
Yüzükoyun uzandık önünde
İlk kez yaşadım bunu ben
Anladım ki hürlüğüm bitti!
 
Duvar taşlarının
Kapıların
Yazıların bir kölesiyim
Ne sana gidebiliyorum
Ne de sen gelebiliyorsun
Anladım ki
Hürlüğüm yok benim!
 
IV
 
Dalkavukların arasında gezinen
Güneş ışığında hiç yanmayan
O büyük yargıç
Kara taşlarla yapılan süsleri sevmezmiş
İyi ile kötüyü
Ak ile karayı yan yana
Görmek istemezmiş
 
Kaç gündür söküyoruz 
Ustalar toplantısında
Birbirimizi yargıladık:
Çok bağırıp çağırdım
Elimi kolumu salladım
Haksızlıklara karşı
Anlamadılar.
 
Ben suçlu bulundum.
 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..