Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '22

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

TAHİR İLE ZÜHRE MESELESİ

Bugün

Bir şiiriyle Nazım Babayı anıyorum

Buyrunuz okuyalım

TAHİR İLE ZÜHRE MESELESİ

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da

hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,

bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte.

Meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

(Nazım Hikmet)

 

Yüreği sevgi dolu bir insansın sen Nazım Baba

Seni seviyorum

Ömrüm oldukça da seveceğim

Benim için tükenmez bir değersin sen

Emeğe düşkünlüğün

Emek sömürüsüne karşıtlığın

Bunu medenice dile getirişin

Asla unutulmayacak yönündür

Seni seviyorum

Seni seviyorum

Seni seviyorum

Seni sevmeyenleri lanetliyorum

Seni yadellere sürüp

Memleket sevdasıyla yanıp tutuşturanlar

Benim gözümde çok rezil insanlar

 

Saygılarımı sunuyorum

Türkiye sevdalısı Büyük Türk şairi büyüğümüz

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..