Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Aksesuar / Takı
 

Takılarım Tokalarım

Takılarım Tokalarım
 

Benim Tokalarım


Kıyafetlerimizi tamamlayan takılar, aksesuarlar özellikle biz kadınların vazgeçilmezlerimizdendir.

Takılar, az veya çok, sade veya abartılı, ucuz veya pahalı tercihlerimizle, kişiliğimizi, yaşımızı, ekonomik durum ve sosyal konumumuzu da belirleyen bir göstergedir aynı zamanda.

Tarihte de, değerli taşlar ve madenlerden yapılmış kolye, taç, bilezik, yaka iğnesi, bileklik, kemer, yüzük, küpe, halhal gibi takı ve aksesuarların, kral, kraliçe ve egemen sınıfların, din ve devlet gücünü simgelediğini, temsil ettiğini görüyoruz.

Bununla takı ve aksesuarların karşı tarafı etkileme, hayranlık ve saygı uyandırma amacı taşıdığını ve gövdenin bir uzantısı olarak kabul edilip simgesel olarak takanı yüceltme görevi gördüğünü düşünebiliriz.

Diğer taraftan gizli güçlerden ve kem gözlerden korunmak üzere de insan gövdesinin çeşitli bölümlerini süslemek ve bezemek için takı ve aksesuarlardan faydalanılmıştır.

Günümüzde ise her yaşa, cinse, zevke, ekonomik ve sosyal konuma hitap edecek çeşitlilikte takılar vitrinleri süslemekte.

Daha da ötesi; kadınlar artık kendi takılarını, kolye, küpe ve yüzüklerini çeşitli kursların yardımıyla ve kendi yaratıcılıklarını da kullanarak kendileri üretmekteler. Ve bu ürettiklerinden para kazananlar da mevcut.

Benim, takıların yapımı konusunda isteğim ve yeteneğim yok. Sadece takmasını seviyorum.

Kolye, yüzük, küpe, toka hepsi de keyifle satın aldığım ve taktığım aksesuarlar.

Kolye ve yüzüğü ihmal edebilirim ama kulağımı küpesiz, saçımı da süslü tokasız düşünemem. Neyse ki fazla masraflı değilim. Özellikle gümüş ve bijuteri ürünler bu konuda beğenilerimi tatmin ediyor. Altın ve değerli taşlara verilen paraya da her zaman acımışımdır.

Yani “Tek taşımı kendim almam”. E bana alan olursa da (!) alsın ne yapayım, hayır demem :)

Saç tokalarım ise genellikle kendi imalatım (!)

Bunun nedeni de benim beğenime ve kullanımıma uygun tokaları bulmakta zorluk çekiyor olmam. Farklı tokaları, şerit ve çiçekleri birleştirip kendime tokalar yapıyorum.

Saç tokalarını çok seviyorum ve ister uzun isterse kısa saç olsun, küçücük bir tokacık dahi olsa saça kondurulmasını çok hoş buluyorum.

Bence toka sadece saçı toplamaya yaramıyor kıyafetlerimizi, makyajımızı ve bizi tamamlıyor. Ayrıca saçı ile uğraşmaya fazla vakit harcamak istemeyen (benim gibi) kadınlara pratik ve şık çözümler geliştiriyor.

Hatırlamaya çalışıyorum da eskiden de süslü tokaları sever miydim ben? Yoksa yolun yarısından sonra mı sevmeye başladım?

 

Tijen Taşı- İzmir

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..