Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '13

 
Kategori
İstanbul
 

Takside Akbil uygulaması, inanılır gibi değil.

Takside Akbil uygulaması, inanılır gibi değil.
 

İstanbul'daki 18 bin taksicinin Ağustos ayında alternatif ödeme sistemleri ile tanışacağını bu sabah gazetelerde okudum. Bugünkü blog yazımı bu konuya ayırmaya karar verdim.

İstanbul'da taksilere belediye otobüslerindeki gibi İstanbul Kart veye AKBİL ile binilebilecek hatta müşteriler taksilerde kredi kartı da kullanabilecekmiş. Yurt dışında kredi kartı uygulamasını gördüm ama Akbil ve İstanbul kart oralarda olmadığı için bu uygulamayı göremedim tabii ki.

Taksiciler bu uygulamaya 'Bugün kazanıp, bugün yiyoruz bu uygulama bizi zarara uğratır.'diye karşı çıkıyorlarmış. İBB VE İSPARK'ın ortaklaşa yürüttüğü bu proje, planlanan  ödeme sistemleri içinde parayı hemen tahsil edemeyeceğini düşünen taksicileri isyan ettirmiş durumda. İBB yetkilileri ise 'Kimse gelir kaybına uğramaz, Alternatif ödeme sistemleri üzerinde çalışıyoruz. Tahsilat gecikmez .'diye projeyi savunuyorlar. Ayrıca İBB yetkilileri 18 bin taksiyi aynı anda bu sisteme entegre edemeyeceklerini düşünerek 2 yıllık bir geçiş sürecinde projeyi devreye sokabileceklerini düşünüyorlar.

Her yeni uygulamada olduğu gibi başta sorunlar olabilir, Sistem devreye oturana kadar çok sıkıntı yaşanabilir. Zaten İstanbul'da taksiciler yağmur, kar, fırtına gibi hava şartlarında bile biz yolculara çok sorun yaşatıyorlar.  Ben şimdi çok merak ediyorum . Taksiye binmek zorunda olan biz zavallı İstanbul halkı daha ne gibi sorunlar yaşayacağız bu uygulamada. Sanırım kimsede artı sorun yaşayacak hal kalmadı.

Ne diyelim .Umalım ki uygulama kısa sürede yerine otursun ve biz AKBİL'le, İstanbul Kartla, Kredi kartımızla rahat rahat yolculuk yapalım.

 

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..