Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Taktik

Taktik
 

-Egemen güçler arası iktidar savaşının en çetin kararı dün akşam saatlerinde açıklandı.
-Kimine göre AKP kapatılacaktı.
-Kimine göre kapatılmayacaktı.
-Ve kapatılmadı.
-Ne “ah” dedirtti karar.
-Ne de “oh” dedirtti.
-Ve AKP karnına bir yumruk yedi.
-Hepsi bu kadarcık.

-Görüyoruz ki bürokrasi ders almış.
-Neyden diye sormayın.
-Bu gibi kararların mağdurunu, bu memlekette, halkın sahiplendiği gerçeğini anlamış görünüyorlar.
-“Kapatılmasın ama hazine yardımı yarıya indirilsin” kararı bürokrasinin taktik stratejisinden başka bir şey değil.

-Baksanız e Büyükanıt paşa hazretlerine soruyorlar.
-“Paşam, karar için ne söyleyeceksiniz?” diye.
-Paşa cevap veriyor.
-“Bana böyle sorular sormayın. Üzülürüm”.

-Bir gün önce yine aynı soruyu yöneltmiş gazeteciler.
-Paşa cevap vermiş.
-“Ben askerim. Bu sorulara cevap vermek yakışık almaz”.

-Doğrusu güldüm.
-Paşa hazretlerinin aklı yeni başına gelmiş.
-Daha önce neredeydi Paşa Hazretlerinin aklı?
-Şaşırmadım dersem yalan olur.
-27 Nisan 2007 tarihinde neden elektronik posta ile ültimatom patlatmıştı?

-Dediğim gibi.
-Sivil ve asker bürokrasi, strateji değiştirmiş izlenimi veriyor.
-Askerler sus pus.
-Yargı törpüleme ve uyarı işlevini yerini getirdi.
-Cepheden saldırı harekâtı yerini daha sinsi taktiklere bırakıyor gibi.
-Hoş sinsilik konusunda AKP ve şürekâsının eline su dökmek zordur.
-Amma ve lakin bu bir egemenlik savaşıdır.
-Ve bu savaşın tarihsel bir geçmişi vardır.
-Bu iş burada bitmez.
-Daha çok film seyrederiz biz bu sinemada.
-Ve yazı mevzuunda daha çok nemalanırız.

* * * * *

-“Efendim bu yargıya güvenelim!”
-Basının sözüm ona akil adamları! Böyle söylüyor.
-Recep Tayyip Erdoğan’ı şiir okuduğu için hapse atan da bu yargı.
-Siirt seçimlerini de iptal eden bu yargı.
-Recep Tayyip Erdoğan’ı Başbakan yapan da bu yargı.

-Yargıya güvenelim!
-Güvenelim güvenmesine de.
-Dönün bir arkanıza bakın.
-Ne kadar çok hukuk skandalları ile karşılaştık.
-Değil mi?
-367 kararı tam bir faciaydı.
-Olmadık zırvadan bir karar.
-Sabih Kanadoğlu bir laf attı ortaya.
-Bir de baktık, kimsenin gündeminde olmayan bir mevzuu, Anayasa Mahkemesi’nde tartışıldı.
-Ve facia bir kararın altına imza atıldı.
-Bunun adına hukuk dedik.
-Adalet dedik.
-Hoş ben demedim.
-Demediğim içinde yırttım.
-Ama bir takım aklı evveller, zil takıp oynayacak gibi oldular.
-Ne oldu?
-O cahil dediğimiz halk ne yaptı?
-“Siz böyle yaparsanız, alın size, bizde şöyle yaparız” dedi.
-Ve % 47 ile AKP’yi seçti.
-Herkes sus pus.

* * * * *

-Demek ki neymiş?
-Olmadık zırvalıklarla, siyasetin akışına müdahale etmemek gerekiyormuş.
-Bu gerçeği Büyükanıt Paşa Hazretleri kavramış.
-Ne olursa olsun konuşmuyor.
-Siyasete dair sorulara yanıt vermiyor.
-Anayasa Mahkemesi de dün almış olduğu kararla, siyasete müdahalesini askıya aldı.
-Ve uyarıda bulundu.
-Hepsi bu.

-Ama ben şahsım adına bu dalaşmanın burada bitmeyeceği kanısındayım.
-Bu iş daha çetin savaşlara gebe.
-Önümüzdeki günleri bekleyelim.
-Bakın ne mevzuular çıkacak karşımıza.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..