Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '10

 
Kategori
Siyaset
 

Tarafsız bir gözlem mi?

Tarafsız bir gözlem mi?
 

Posta Gazetesi


Sayın M.Ali BRAND dünkü köşe yazısında “Erdoğan hem alkışlanıyor, hem korkuluyor” diye başlık atmış!..

Becerebildiğim kadar dikkatlice okudum ve yazının başına belirttiği gibi nefret etmeden, sinirlenmeden her iki yanda durarak okudum, sonra da ortaya geçtim ki, zaten ortada olurum ben her zaman.

İsterseniz o bölümü sizde okuyun.

Eğer bir Tayyip Erdoğan hayranı, onun her yaptığını sorgusuz kabul edenlerdenseniz, bu yazıyı okumayın. Sinirlenirsiniz. Eğer katıksız bir Erdoğan karşıtı iseniz de, boş yere okuyup benden nefret etmeyin. Eğer bu iki grubun ortasında iseniz, o zaman gelin ikilemimizi birlikte çözmeye çalışalım.

Usta gazeteci BİRAND hiç duraksamadan “Başbakan’a EVET veya HAYIR oyu verecekler” diyerek pot kırıyor. Hani ikilemleri tartışacaktık.

BİRAND alkışlanacak Erdoğan’ın artılarını sıralarken tarafsız ama eksilerini sıralarken biraz uyduruk sebepler üretti.

Aynen 12 Eylülün mimarı Kenan EVREN gibi bir sağdan bir soldan idam kararı gibi davrandı.

Yanı ille de bir eksi üretme uğraşına girdi ki artıların ucuna eksi değerler yükleyerek okuyanın beynine kırmızı noktalar çaktı. Kürt meselesinden bahsederken “ geri dönemez” tabirini kullandı. Benim bildiğim Başbakan ERDOĞAN gereği neyse onu yapar.

Ama Sayın Birandın işi kolay değil.

Açıkça artılarını yazdığı insan kendi medya gurubu ile soğuk.

Bu yüzden olacak en az artıları kadar da eksilerini üretmek zorunda hissetti kendisi sayın BİRAND.

Erdoğan’dan Korkuyorum çünkü” diye başlayan bölümü engin deneyimine yakıştıramadım bir gariban Anadolulu olarak.

Bildik ezberlere dönmüş hali hiç hoş değildi.

“- LAİK sistem, laik hoşgörü, özellikle kamuoyu düzeyinde giderek eriyor, geriliyor. Dindarlık ön plana çıkıyor. Dindarlar veya öyle görünenler etkili oluyor, daha fazla zenginleşiyor. Sanki mümin çevreye dahil değilsen, iş bulamazmışsın gibi bir hava esiyor. İçki içmek, türbansız dolaşmak sanki giderek zorlaşıyor.” Diye yazmış!..

Bu saate, ülkemizin geldiği bu gelişme noktasında bu ezber Sayın BİRAND’IN kariyerine yakışmadı bana göre.

Tabuları yıkan bir Başbakanın ülkesinde tecrübesinin konuştuğu yazılarından aydınlık geleceğimize ışıklar görmek istediğim Sayın BİRAND sığ bir eleştiri girdabında boğuldu.

Ortada duramadı, tarafın tarafı oldu adeta.

Bu konuda yazmaya devam edeceğini söyledi.

Umarım o tavrından vaz geçer ve tarafsız gözlemlerini sunar köşesinden…

Sevgi ve saygılarımla…

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..