Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Tatil Macerası

Tatil Macerası
 

Bu yazımın içinizi ıstıması dileğiyle


Bu yaz memleketim Ordu’ya gittim. Memleketimde yaşadığım  olayları sizlerle paylaşacağım.

Dayım araba alıp satıyordu. İstanbul’a araba almaya gelmişti ve ben de onunla birlikte gidecektim. Ordu'daki akrabalarımı Ordu’nun havasını özlemiştim. Dayım uzun uğraşlardan sonra bir araba aldı. Arabayı aldığı günün öğlen yemeğinden sonra yola çıktık. Ordu’ya gitmek için sabırsızlanıyordum. Yolda giderken bir yerde yemek molası verdik. Molada kuzenim, ben ve dayım Akçaabat köfte yedik ve yemek bitince tekrar yola çıktık. Samsun Terme'ye gelince dayım ve kuzenim Ordu'daki arabalarına aksesuar aldılar. Sonra ben uyumuşum ve uyandığımda Ordu'daydım.

Eve geldiğimde saat 11:30 olmuştu. 12:00’da yattım ve derin bir uyku çektim. Sabah uyandığımda tatil maceram başlamıştı. Dışarı çıktım ve dayımlarla ve yengemlerle merhabalaştım. Yengem ve iki oğlu ile sahilde dolaştık park gittik. Yengemin çocukları büyüğü  3.5 küçüğü 1 yaşındaydı. 3-4 gün onlarla vakit geçirdim. Bu arada kuzenimin stajı başlamıştı. Sonra Boztepe’ye çıktım. Boztepe’de 2 dayım, Anneannem ve Dedem yaşıyordu. Onlarla iyi vakit geçirdim, köy havası çok güzeldi. 5 dayım vardı. Dayımlardan en küçüğünün serası vardı. Serasında salatalık, domates  ve fasulye yetişiyordu. O ürünleri 2 günde bir toplayıp suluyordu. En küçük dayım işten 7:00’da geliyordu. Mustafa dayımın 7 tane öküzü vardı. Her gün saat 6:00’da almaya bir tarlaya gidiyorduk. Sonra amcamın oraya Perşembe'ye geçtim. Perşembe'ye gittiğim ilk gün denize girdim. Amcamın teknesi vardı. Amcamın küçük oğlu tekneye arada sırada bana da kullandırıyordu. Amcamlar  5 kişi olarak Çınar köyündeki evde yaşıyorlardı. Hafta sonu amcam ile birlikte balık tutmaya çıktık. Yaklaşık 3 kilogram mezgit balığından tuttuk. Eve gelince tuttuğumuz balıkları afiyetle yedik.

Amcamlarda 4-5 gün kaldıktan sonra halamlara geçtim. Halamlarda bilgisayar oynuyor denize gidiyor eğleniyordum, akşamları ise halamın kızı Minelsu ile gizemli konular hakkında Perşembe 66.yıl etkinliklerinde halamın oğlu Çağrı 100m yüzme yarışmasında 1. oldu ve çeyrek altın kazandı. Motorlu tekne yarışını bizim teknemiz kazandı ve 50 l mazot kazandı. Sonra amcamlara geri döndüm. Amcamlardayken her sabah kalkıp dut, ahududu, kiraz, vişne, köy çileği, kuş üzümü, çok az böğürtlen yiyordum. Böğürtlenler daha tam anlamıyla olmamıştı. Sonra Ordu’ya geri döndüm. Tabi ki her gün ailemi arayıp hal hatır soruyordum ve annemi babamı dayımı yengemi  özlemiştim. İstanbul’u özlemiştim. Uçakla dönmeyi düşünüyordum ama yaşım uçağa tek binmeye müsaade etmiyordu. Ben 12 yaşındaydım. Uçağa tek binmek için yaş sınırı 13 yaş ve üzeriymiş. Artık önümüzdeki yaz tatilinde kısmet olursa bineceğim. Sonra babam beni almaya Ordu’ya geldi ama Ordu’ya gelmeden önce Ankara’ya uğradı bir işi vardı, işini halledip Ordu’ya geldi. Çamlıktan aşağıya yeni yapılan teleferikle indim. Çok heyecanlıydı çok güzel bir manzarası vardı. Sonra Perşembe'ye geri döndüm. Babam geldiği gün annesiyle hasretini dindirdi. Sonra denize gittik. 2 gün sonra otobüse bindim ve İstanbul’a döndüm. Herkesle merhabalaştım. İşte bu da benim tatil maceram. İyi tatiller. Keşke yaz gelse...

 

 
Toplam blog
: 15
: 7243
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Hacı Rahime Ulusoy Anadolu Deniziclik Lisesinde 9. Sınıfta Okuyorum. İleride kaptan olmak istiyor..