Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '17

 
Kategori
Şiir
 

Tayyi mekân - tayyi zaman

Tayyi mekân - tayyi zaman
 

Tayyi mekân - tayyi zaman
mekândan ve zamandan bağımsız olarak yapılan yolculuğun adıdır.
Cismanilikten çok ruhanidir; ama bilinç bu yolculuğa dahildir.
 
Rumi ve Şems
bir odaya kapanıp günler boyu çıkmazlardı.
İşte o, kapandıkları günlerde 
sık çıkarlardı bu yolculuğa.
Alemi seyran ederler, 
gönüllerinden sevgi zerresi saçarlardı etrafa.
 
Sen benim Şems'im, ben senin Rumi'nim ya.
Bir güneş gibi doğdun ya coğrafyama.
Biz neden bu yolculuktan beri dururuz Şems'im?
İlk Rumi ve Şems'in yaptığı şeyi biz neden aklımıza getirmeyiz?
 
Semaymış, uzaklarmış istemem,
beni dostuma kadar götürse yeter bu yolculuk
onun kapısına, onun penceresine kadar gitmek
dünyaları vermektir bana.
 
Sen istersen beraber çıkarız bu yolculuğa.
Bir alemin semasında değil,
senle cehennem semalarında bile gezmeye varım.
Hades şürekasının gönüllerine sevgi zerreleri saçmaya.
Her şeye, her yere.
 
Ama kendi başıma olacaksa
istikâmetim yalnız sen!
 
-Mustafa Yıldırım 
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..