Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Taze Ekmek Kokusu

Taze Ekmek Kokusu
 

Küçük bir tahıl tanesi toprakla can bulurken, boy boy yükselir başaklar. Kızgın güneşle sararan başaklar ırgatla, hasat olur çiftçinin alın terinde. Değirmenlerde öğütülüp un olurken, taş fırınlarda somun olur, zengin fakir herkesin sofrasına. Ekmek emektir ….

Hayatın amacı, sürekliliği için su kadar zorunlu temel öğedir. Tokken bile insanı cezbederken küçük bir mutluluk verir fırından taze çıkmış sıcak ekmek kokusu. Ve ne çok deyimler söylenmiştir yaşanmışlıklar ve gayesi üzerine;

Ekmek kavgası,
Ekmek aslanın ağzında!
Ekmeğini taştan çıkarmak!
Ekmeği ile oynamak
Ekmek elden su gölden
“Ekmek bulamazlarsa pasta yesinler”

Bir kaç yıl önce piyasaya çıkışıyla duymuştum adını. “ Ekmek Pişirme Makinesi” Önceleri hiç itibar etmemiştim. Hatta! “evde ekmek pişirmek mi” ne saçma demiştim! Belki de son yıllarda piyasaya popüler hizmet niteliğinde, cazip reklam ve tanıtımlarla pazarlanan ve edindikten sonra da arzu edilen ihtiyaca cevap vermeyen ardından da işe yaramadığı gibi yer işgal eden bir elektronik cihaz niteliğinde olacağını düşünmüştüm. Çünkü, geçmiş yıllarda, fonksiyonel olduğunu düşünerek hevesle aldığım şimdilerde hiç kullanmadan dolaplarda belki lazım olur hissiyle bekleyen ne çok ev aletleri aldığımı düşündüm! Pişiriciler, parçalayıcı doğrayıcı robotlar…

Geçenlerde bir sabah, işyeri muhabbetinde, oda arkadaşımın büyük bir memnuniyet ve keyifle bahsettiği bir mekanizma yine aklımı çeldi. Önceleri içimdeki ses yine “hayır” dese de elimin altındaki ilk kaynak google’dan araştırmaya koyuldum. Ekmek makinesi ile ilgili meğer ne çok yazanlar, çizenler olmuş birbirinden güzel tariflerle.

Bir de piyasadan aldığımız ekmeklere dair yazılan referanslar da cabası! Yok efendim! piyasadaki tam tahıl diye satılan ekmeklere gıda boyası ile renklendiriliyormuş. Kabartmak için sağlığı tehdit eden farklı kimyasallar kullanılıyormuş. Oysaki evde yapılan ekmek hem hijyenik hem de doğal ve lezzetli oluyormuş filan gibi…

Bunca referanstan sonra etkilenmemek ve almamak olur mu!Hemen en uygun marka seçimi ve kampanyalarla da fiyat avantajını belirleyip akabinde edindim, bu çok elzem olduğuna ikna olduğum mekanizmayı! Öyle fonksiyonel özellikleri var ki laf kalabalığı yapmamak adına detaylara girmiyorum. İlgilenenler net den öğrenebilirler.

Hemen kitapçığından cihazın kullanımına dair teknik özellikler ve birbirinden özel tariflerle ilgili dersimi çalıştıktan sonra ilk uygulamaya geçtim.

Sonuç kesinlikle çok başarılı!

En çok sevdiğim özelliği de zamanlayıcı programı. Menü de 12 tane farklı mod ve yanı sıra ekmeğin dış kabuğunun renk seçimini bile kendin belirlediğin hassas ayarları var. Üstelik! zahmetsizce ölçülere göre akşamdan malzemeleri haznesine koyup, istediğim saat'e programladığında sabah sıcak ekmeğim hazır. En keyif aldığım yanı ise; sabah uyandığımda mutfağımdan gelen ve tüm evi saran buram buram taze ekmeğin kokusu!

 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..