Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tecavüzcüye iyi halden indirim

Tecavüzcüye iyi halden indirim
 

Olmaz dedirtecek, isyan ettirecek karar... İyi halden ceza indirimi..

Konu ise; öyle iyi hal gerektirecek bir durum değil. Ahlaksızlığın nesine iyi hal denilebilir ki.*

2002 yılında Mardin'de 13 yaşındaki bir kız çocuğuna 26 kişi aylarca süren tecavüzü yaptı. Aralarında devlet memurundan, askere kadar pek çok ismin bulunduğu ve yıllardır devam eden dava sonuçlandı.

Karar şu:

Mardin 1. Ağır Ceza Mahkemesi, N.Ç.’ye bir kez tecavüz eden 13 sanığı, 15 yaşından küçük çocuğun ırzına geçtikleri gerekçesiyle, alt sınırdan 5 yıl hapisle cezalandırmıştı. Mahkeme, sanıkların cezalarından 6’da 1 oranında iyi hal indirimi yaparak, cezayı 4 yıl 2 aya düşürmüştü. Mahkeme, N.Ç.’ye birden çok defa tecavüz eden 11 sanığa ise 5 yıl 10 ay vermiş ve yine iyi hal indirimi ile cezayı 4 yıl 10 aya düşürmüştü. 18 yaşından küçük bir sanığa 3 yıl 2 ay ceza veren mahkeme, bir sanığı ise eyleminin teşebbüs aşamasında kalması nedeniyle 1 yıl 4 aya mahkum etmişti. Bütün sanıklara iyi hal indirimi uygulayan mahkeme N.Ç.’yi pazarlayan ve kendileri de fuhuş yapan T.T. ve E.A. isimli iki kadına ise alt sınırdan değil, alt sınırın 1 yıl üzerinde 6 yıl ceza vermiş, daha sonra bu cezayı suçun birden çok kez işlenmesi nedeniyle 9 yıla çıkarmıştı. Mahkeme bu iki kadına iyi hal indirimi de yapmamıştı.

Bununla da kalmıyor.. Meğer küçük kız herşeyin farkındaymış. Karşı çıkmaya muktedir'MİŞ.

"Kararda, İstanbul Adli Tıp Kurumu 4. İhtisas Kurulu’nun, N.Ç. ile ilgili raporundaki “Olayın ahlaki radaetini müdrik (Ahlaki kötülüğünün farkında olduğu) olduğu” ifadelerine de yer verildi: “N.Ç.’nin mağduresi olduğu olayların ahlaki radaetinin (kötülüğünün) farkında olduğu, bu olaylara ruhsal yönden karşı koymaya muktedir olduğu halde kendi iradesiyle para kazanmak amacıyla sanıklar T. ve E. ile irtibata geçtiği veya bunlarla irtibata geçen diğer sanıklarla ilişkiye girdiği anlaşılmaktadır. Adli Tıp’ın tespitine göre, mağdurenin olay tarihindeki gerçek yaşı 15’tir. Sanıkların maddi veya manevi bir cebir kullandıklarına dair unsurun bulunmaması, mağdurenin yaşının da kanunun suç olarak kabul ettiği 15 sınırında olması nedeniyle, sanık T. ve E. dışındaki sanıklar için cezaların alt sınırdan tayin edilmesi gerektiği kanısına ulaşılmıştır.”

Küçük kız o dönemin Bakanı olan Sayın Çiçek' e mektup yazmıştı. Bakın o mektup nasıl..

Vatan gazetesinden Kemal Göktaş'ın haberine göre, N.Ç mektubunda, “Sayın bakan adım N.Ç. 13 yaşındayım. Ben daha çocuğum. Küçük yaşta çekmediğim acı kalmadı. 12 yaşındayken; babam ve dedem yaşındaki onlarca adam bana 7 ay boyunca zorla tecavüz ettiler. Davam hala devam etmektedir. Ben bunların hiçbirini hak etmiyorum. Gazeteleri her gün takip etmekteyim. Her gün bir genç kızın hayatı kararıyor. Yeter artık biz çocuklar okumak istiyoruz. Oyun oynayacak çocuklarız. Ben artık hiçbir genç kızın hayatının kararmasını istemiyorum. O kötü acıyı ben çektim, başka kimsenin çekmesini istemiyorum” diye yazmıştı. N.Ç.’nin bu çığlığına rağmen Mardin 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde açılan dava, geçen Ekim ayında, 8 yıl sonra ve sanıklara verilebilecek en hafif cezalarla karara bağlanmıştı.

Nasıl oluyorda bir tecavüz suçu her ne olursa olsun, isterse rıza ile olsun, ceza indirimine tabi tutulabiliyor. Üstelik "iyi halden".. Bu tecavüzcülere ışık tutmaz mı? Suçlu kim "KADIN". Kimbilir belki sayın İlahiyat profesörünün dediği gibi tahrik edici, dekolte giymiştir. E ozaman tabi suçlu bu minik kız. Toplum değil, toplumun kadına bakışı değil, tecavüzcüler hiç değil.... YAZIK... Çok YAZIK...

http://www.turkiyeinternette.com/haber/13360-kara-tahta-tecavuzcuye-iyi-halden-ceza-indirimi.html

BİR İSYANKAR... 

 
Toplam blog
: 384
: 1684
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..