Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tehlike için para harcamalı

Tehlike için para harcamalı
 

MRAP veya Tehlikeye Para harca Yoksa...

Bir fikrim geldi, aslında daha önce okuduğum ve unutmadığım makalelerden çıkardım, bugünlerde tüm TV ve gazeteler mayına dayanıklı zırhlı araçlardan bahsediyor. Hafızamı yoklayıp eski gazete kupürlerini taradım ve haziran ayından beri Türkiye’de mayınlardan korunmak için bir araç alımı araştırmaları olduğu hususundaki yazıları tekrar okudum. Evet yanılmadım. ABD askerlerinin Afganistan ve Irak’ta kullanmakta olduğu MRAP’ların Türkiye’ye satılabilmesi için tez zamanlı yollara mayın döşenmesi işlemi gerekli görülmüş ve birim maliyeti yüksek olmasına rağmen ABD için üretilen bu zırhlı araçlardan zengin silah gücüne sahip Ülkemize de satışı tamamlanmış.

Hayret PKK bitirilecek mi soruları devam ederken 400 zırhlı aracı almış olmamıza medya veya başkaları eleştiri falan getireceğe benzemiyor. Sanki mayınlar kendiliğinden döşeniyor ve zırhlı araçlar bunu halledecek.

Hayırlı olsun,

Ben diğer gazetelerdeki köşelerin neler yazdığını da koyayım yazıma da biraz daha olay hakkında bilgimiz artsın.

Güngör URAS Olayların içinden/Milliyet 5 Haziran 2007 tarihli yazısında şunları anlatıyor:

Bizde de mayınlar nedeniyle asker kayıpları artmaya başlayınca, acaba Amerikalılar mayınlara karşı ne tedbir alıyor diyerek bilgi aramaya başladım.

“Amerikalıların Irak'taki asker kayıplarının yüzde 70'i, yollara döşenen mayınlar yüzünden imiş...

Bu araçları 9 değişik firma belli bir proje kapsamında üretiyor. Medyada yayımlanan fotoğraflarda bu araçların her birinin iki insan boyunda, dev birer teknoloji merkezi olduğu görülüyor...

Halen Irak'ta 18 bin zırhlı Humvee var, buna karşılık 1.100 MRAP kullanılıyormuş.
Deniz Piyadeleri için 3.700, karacılar için 2.500 MRAP sipariş edilmiş.

Ahmet Turan Alkan/Zaman 4 Temmuz 2007 tarihli yazısında bu bilgileri değerlendirerek şunları vurguluyor: “-Geçenlerde bir yazı okudum. Bu yazıda ilginç ayrıntılardan bahsediliyor (G. Uras, 15 Haziran 2007, Milliyet). Diyor ki, bak aynen okuyorum: Bu yeni aracın adı MRAP imiş (Mine Resistant Ambush Protected Vehicle=pusuya ve mayına dayanıklı araçlar) fakat çok pahalıya çıkıyormuş bu araçlar. Tanesi 1 milyon dolar civarında imiş. Pentagon şimdi bu araçlardan önümüzdeki 18 ayda 7 bin 700 tane üretilmesi için bütçeye 8 milyar dolar konulmasına karar vermiş.” ...

“-Ne diyeyim hocam; Irak'ta ABD birliklerinin başını ağrıtan derdin, bizim de başımızı ağrıtmaya başlamasını mânidar buluyorum desem, bu MRAP'ları üreten firmalar alınganlık göstermezler herhalde diye düşündüm. Netice itibariyle bir araç üretildiğinde pazar meselesini iyi hesaplamak lazımdır çünkü üretim arttıkça birim araç başına düşen mâliyet azalır diye bilinir genellikle..”

Kafamız karışıyor ama hadi hayırlısı.

Mutlu günler dileğimle.

Muammer MURAT

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..