- Kategori
- Resim
Tekin Fırat'ın "Zamanda Yolculuk" sergisi

8 Aralıkta ANSAN’da Tekin Fırat’ın açtığı “Zamanda Yolculuk” adlı 12. kişisel sergisi izleyicisiyle buluştu. Tekin Fırat’ın sergisi teknik ve tema bakımından bize özgün, eşsiz, seçkin bir resim keyfi yaşattığını söylemeliyim.
Tekin Fırat resminde figürleri, kompozisyonları oluştururken geometrik şekiller kullanıyor. Üslup için zor bir teknik. Çünkü fırçayla bu biçimde düzlemsel bölgeler oluşturmak matematiksel bir hesap kitap gerektiriyor. Bunun güçlüğünü ben kilim desenlerini tuvale aktarırken yaşadım. Oysa köy kadınları o desenleri beyinlerinde taşıyıp ilmiklerle kilime parmak uçlarıyla görüp aktarabiliyorlar. Tekin Fırat da bunu fırçasıyla yapmış.
İnsanı kendi yaşamsal ortamında plajdan üretim alanına kadar zıtlıklar içinde işlemiş. Bunu sıcak soğuk renkleri yan yana kullanarak aldığı riski cesaretli bulurken kompozisyonlarını uyumla başarıya ulaştırmasını kayda değer olduğunu söyleyebilirim.
Tekin Fırat tema bakımından bu figüratif çalışmalarında Japonya’nın nükleer faciasında insanların o nükler rüzgarda nasıl savrulduğunu üçlü bir tabloda ele almış ve yorumunda çok başarılı. Bu insan hassasiyetini ateş ve insan karşıtlığında Sivas Yangını’nda sürdürdüğünü görüyoruz.
Diğer taraftan felsefi bakımdan hava, su, toprak ve ateşi yorumladığı “Zamanda Yolculuk” tablosu sergiye adını veren yorumsal dili güçlü bir tablo olduğunu söylemeliyim.
Tekin Fırat hem kullandığı teknik, yarattığı üslup ve ele aldığı tema bakımından her sergisinde bir farklılık yarattığını söylemeliyim.
Sergi 22 Aralık’a kadar görülebilir.
Halil Erdem/ Antalya