Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '07

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknoloji 50 YTL' mi çarptı..!

Teknoloji 50 YTL' mi çarptı..!
 

Eskiden para çekmek için banka şubesine gitmeniz, elinizdeki hesap defterini görevli memura vermeniz gerekirdi. Görevli de sizi dinler, sonrada defterinize karıştırmaya başlardı. Ardından defterinize çekeceğiniz para kayıt edilirdi. Siz de görevli memurun size vereceği parayı saymasını beklerdiniz. Takiben para size verilir, siz de hemen oracıkta memurun gözünün önünden ayrılmadan parayı saymaya başlardınız. Böylece olası bir yanlışlığa hemen müdahale etme ve hatanın sizde olmadığını ortaya koyma şansına sahip olurdunuz.

Peki sonra ne oldu? ATM' ler yani bizim bildiğimiz şekliyle bankamatik' ler hayatımıza girdi. Çok büyük bir kolaylıktı. Onların banka memurları gibi çalışma saatleri yoktu. Günün her saatinde hizmete hazırdılar. Ayrıca iki de bir çay veya yemek molası gibi ihtiyaçları da yoktu. Ancak onlarda ruh da yoktu. Gelen müşterinin derdini anlama ve ona çözüm bulma gibi bir fonksiyona sahip değillerdi.

Geçen hafta Haramidere Carrefour' da para çekmek üzere bankamatiklerin yoğun olduğu alana yöneldim. Benim bankanın ATM' sinde bekleyen birkaç kişiyi görünce sabırsızlık örneği göstererek Akbank' ın ATM' sini kullanmaya karar verdim. Vereceğim fazladan 1-2 YTL sorun değildi. Kartımı takıp işleme başladım. Yapacağım iş sadece kendi bankamdaki hesabımdan 50 YTL çekmekti. İlgili işlem sayfasına gidip, gerekli seçenekleri seçtim ve işlemi başlattım. Bir süre sonra ATM kartımı çıkararak bana verdi. Ancak ortada bir sorun vardı. ATM bana herhangi bir para vermemişti. Oysa işlem esnasında herhangi bir hata oluşmamıştı, yani işlemin yarım kalma durumu sözkonusu değildi. Bu soru işaretleriyle az sonra zaten boşalan kendi bankamın ATM' sine girip işlemleri kontrol ettiğimde korktuğumun başına geldiğini anladım. Akbank bankamatik kendi bankamın hesabından düştüğü halde bana para vermeyi reddetmişti. Bir süre bekledim ve benden hemen sonraki müşteriyi göz ucuyla takip ettim. Ancak benim paradan eser yoktu.

Şimdi burada bir görevli olsa ona durumu anlatır ve haklı olduğumu ortaya koyabilirdim. Peki burada kalkıp bir makinaya ne söylenebilir veya çağrı merkezini arayıp telefondaki kişiyi parayı alıp iç etmediğime nasıl inandırabilirdim.

"Binde bir olacak olay geldi beni buldu..!"

diye düşünerek olayı arkadaşlarımınla paylaştığımda aslında ilk Akbank mağdurun ben olmadığını anlıyorum. Benim birkaç arkadaşım da aynı dertten müzdarip olmuşlar. Akbank' ın bankamatikleri milleti bazen 20, bazen 50 YTL tırtıklayıp duruyormuş.

Ne diyebilirim bu kadar teknolojiyi savun, ona toz kondurma o gelsin senin 50 YTL' ni midesine indirsin. Bu bana yapılır mı???

:)))

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..