Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '12

 
Kategori
Eğitim
 

Teknoloji Tasarım dersinin geleceği

Teknoloji Tasarım dersinin geleceği
 

Teknoloji ve Tasarım Dersi


Eğitimde son zamanlarda yapılan değişiklikler bazı soruları da beraberinde getirdi. Şu an tam olarak netleşmemiş bazı durumlar var. Bunlardan birisi de Teknoloji Tasarım dersinin geleceği..

Bence çok önemli dersler arasında sayılması gereken bu ders hakkında internette yeni eğitim öğretim döneminde kaldırılabileceği konusunda bazı yorumlar yapılmakta. Henüz resmi bir açıklama olmasa da çocukların üretime yönelik akıl yürüttükleri, zihinlerinde bir proje oluşturmanın tüm aşamalarını öğrendikleri bu ders meyvelerini yıllar sonra verecektir. Zaman zaman öğrenciler öne sürdükleri fikirlerle öğretmenlerini şaşırtmaktadırlar. Bir eser ortaya koymanın, bir tasarım oluşturmanın mutluluğunu yaşatan bu ders gereksiz bir ders değildir. Aksine çağdaş medeniyetler dediğimiz ülkeler, bizim yıllardır yakındığımız ezberci eğitime alternatif olarak bu tarz dersleri benimsemişler ve bunda da başarıya ulaşmışlardır.

Yeni eğitim öğretim yılında öneminin katlanarak artacağını umduğum bu dersin üretken bir toplum oluşturmadaki önemine dikkat çekmek istiyorum. Bazılarına göre kağıt kesip biçme dersi olan, bazılarına göre gelişimin birinci adımı olan bu ders önemli bir görevi yerine getirmektedir. Umuyorum ki Teknoloji ve Tasarım dersi yeni eğitim öğretim yılında da, ondan sonraki yıllarda da müfredattaki yerini alacaktır.

Teknoloji ve Tasarım hakkında geniş bilgi ve örnekler için:

http://www.bilimsayfasi.com

 
Toplam blog
: 19
: 1009
Kayıt tarihi
: 01.01.09
 
 

1979 İstanbul Doğumluyum. İstanbul Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü mezunuyum. İngilizc..