Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '11

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
2379
 

Televizyonda Reklam Türleri

Televizyonda Reklam Türleri
 

Reklamlar, dünyanın en büyük ikinci endüstrisi olarak biliniyor.


3984 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkındaki Kanun çerçevesinde tanımları yapılan reklam türleri, televizyon ekranlarında karşımıza çıkan birbirinden farklı reklamların daha iyi anlaşılması ve bu reklamların kapsamının belirlenmesi açısından önemlidir.

Televizyon dizilerinde, programlarda, maç yayınlarında televizyon ekranlarının sağında solunda dikkatimizi çekmeye çalışan reklamların yasal mevzuat içindeki tanımlamaları ve kendilerine verilen isimler reklamların dayanağını ve yasal düzlemdeki karşılıklarını ifade etmektedir.

Reklam Türleri

  • Tele Alışveriş: Ürün ve hizmetlerin temini için belirli bir ücret karşılığında kamuya yönelik satış işlemidir.

· Haksız Rekabete Yol Açıcı Reklam: Tüketicinin güvenini, saflığını, bilgisizliğini kullanan ve tüketiciyi istismar eden reklam türü.

· Yanıltıcı Reklam: Bir ürün ya da hizmetin özellikleri, değeri, performansı, hakkında abartılı, eksik bilgiler içeren reklamlar.

· Doğrudan Satış: Reklamı yapılan ürün veya hizmetlerin alım-satımının, kiralamasının reklama cevap veren tüketicinin adresinde gerçekleşeceğini anlatan reklamlardır.

· Gizli Reklam: Yayımcı tarafından reklam yapmak maksadıyla görüntünün yayın içeriğinde kullanımı. (Bir televizyon dizisinde oyuncunun markasını belli ederek cips yemesi, bir televizyon programında arka planda bir markanın görünür halde yayınlanması)

· Bilinçaltı Reklamı: Teknik cihazlar aracılığı ile TV yayınlarında kısa süreli görüntülerle izleyicilerin bilinçaltı algıları ile ürün ya da hizmet tanıtılmasına ilişkin reklamlar.

· Sanal Reklam: Yayın sinyalini değiştiren elektronik görüntü sistemlerinin kullanılması yoluyla televizyondaki görüntüye gerçek mekanla bağlantılı olmayan reklam yerleştirilmesi.

· Özel Tanıtıcı/Spot Reklam: Dünyadaki en büyük ikinci endüstrisi olan reklam sektörünün televizyon dünyasında en çok kullandığı reklam türü olan özel tanıtıcı/spot reklam, bir ürün ya da hizmetin tanıtıldığı ses, müzik ve görüntü içeren reklamı ifade eder.

· Altyazı, Logo ve Çerçeve Reklam: Program yayını esnasında ekrandaki görüntünün üzerine programın bütünlüğünü bozmamak kaydıyla tanıtımı yapılan ürün, hizmet veya kuruluşun reklamının altyazı geçerek, logosunu göstererek veya görüntüyü çerçeveleyerek ekranda belirmesi.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 430
Toplam yorum
: 738
Toplam mesaj
: 99
Ort. okunma sayısı
: 2171
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster