Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '06

 
Kategori
Sinema
 

Temmuzda filminde Melek’ in şarkısı

Temmuzda filminde Melek’ in şarkısı
 

Temmuzda (1) filminde kumlar üzerinde otururlarken Melek bir şarkı söyler:

güneşim ayım sana ışık olsun
sıcak kumum yoluna açık olsun
okşarım tenini rüzgarlarımla
susuz kaldı sularım dudaklarına

ah o gözlerin
arasın beni izlesin peşime düşsün
ah o dudakların
gelsin bulsun tatsın ve öpsün beni...

al bulutlarım sana yatak olsun
yumuşacık sessizce üstünü örtsün
ateşim aşkına kıvılcım olsun
sonsuz yansın yüreğinde hayata doysun

ah o gözlerin
arasın beni izlesin peşime düşsün
ah o dudakların
gelsin bulsun tatsın ve öpsün beni...

Bu şarkının müziğini biraz önce ilk duyduğumuzda çok dikkat etmemiş olabiliriz ama kumların üzerinde yarısına kadar söylediğinde gelen alkışlarla birlikte bu şarkı hiç silinmeyecek şarkılar arasına katılacaktır. Nasıl Johnny Guitar filmini izleyenlerin o filmdeki Johnny Guitar şarkısını asla unutmayacakları gibi Temmuzda filmini seyredenlerin de Melek’in şarkısını unutmaları olanaksızdır.

Fatih Akın’ın Temmuzda filminde Melek karakterini canlandıran İdil Üner bu şarkıyı kumsalda söylüyor, sonra aynı şarkıyı havaalanında, Edirne’ye giderken mola yerinde duyuyoruz.

Bana göre Temmuzda filmi bir yol hikayesi değil, bir yol masalı. Almanya’da başlayıp İstanbul’da biten bir yol masalı. Gerçek olabilecek hiçbir şey yokken, hepsinin gerçek olmasını istediğimiz bir yol masalı.

Temmuzda filmini seyrettiğimin ertesi yılı Anlat İstanbul filminde bile bu masalı buldum. Beş masalın İstanbul’a uyarlandığı Anlat İstanbul filminde İdil Üner’in Melek adıyla oynadığı beşinci masalın içinde sanki altıncı masal olarak vardı “Temmuzda” filmi.

Fatih Akın’ın Temmuzda filminden daha ünlü, daha çok gişe yapmış filmleri olsa da benim için Temmuzda onun en iyi filmi. Çok yıllar geçtiğinde sinema tarihi yazılırken Fatih Akın’la birlikte en önce bu filmin anılacağına inanıyorum, bu filmin ve filmdeki Melek’in şarkısının.

(1) Temmuzda (im Juli): Yönetmen, senaryo : Fatih Akın; Oynayanlar: Moritz Bleibtreu, Christiane Paul, Mehmet Kurtuluş, İdil Üner; Yapım yılı: 2000.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..