Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '17

 
Kategori
Deneme
 

Tepkiye neden olan olay değil, olayın yansıtılma biçimi ile tepki gösterenin bilgisizliği

Tepkiye neden olan olay değil, olayın yansıtılma biçimi ile tepki gösterenin bilgisizliği
 

Bizi şaşırtan, korkutan, sonu kötüye giden tepki halleri görüyoruz. Dışarıdan bakıldığında sanki dünya yıkılmış. Olayın aslını öğreniyorsunuz incir çekirdeğini doldurmaz.

Peki, haklı bir tepki yok mu? Var elbette; ama onda bir, on olaydan dokuzuna boşa tepki gösteriyoruz.

Allah Allah bu kadar yani! Yaaa siz uzaktan bakınca bir şey olduğunu mu sanıyorsunuz. Adam, “Ananın…” diye başlamış, daha cümlesini bitirmeden… “Hürmetle ellerinden öperim” diyecekmiş aslında.

Türkiye’de insanların birbirine gösterdiği tepkilerin onda dokuzu boşuna. Ve bu boşuna dediğimiz tepkilerin çoğundan olumsuz sonuç çıkıyor. Sonuç da bir yana tepki gösteren de tepki gösterilen de boşuna üzülüyor. Artı etrafa verdikleri rahatsızlık.

Benim gözlemlerime göre suçun büyüğü tepki gösterenlerde… Şüphesiz tepkiye neden olan olay/davranış da önemli ama medeni bir ülkede kavgaya sebep olmayacak bir olay Türkiye’de ölüme bile yol açıyor. Nolmuş? Arabaya arkadan çarptı, “niye çarptın” Bir insan bile bile bunu yapmış olabilir mi, belki kendisi de ölecek. Kaza bu, olmuş ve gereği yapılacak. Hayır, “Niye çarptın!”

Ben eğer bana yapılanlara tepki gösterseydim şimdi mezardaydım… Çünkü adam ayağına bastı, “Ulan niye bastın?” dedin. Sonra nolur bilemeyiz. Bir keresinde neredeyse ayağım kırılmıştı dönüp “Bir şey olmadı” dedim.

Ben ve benim gibiler bu tür insanlarla muhatap değiliz. Onların dünyasını da yazmıyorum zaten. Ben normal medeni insanlar arasındaki tepkiyi konuşuyorum.

Medeni ülkelerde nelere tepki gösterildiğini bir bilseniz tepki gösterdiğiniz şeylere gülersiniz. Ben her şeyi söyleyelim her şeyi konuşalım anlamında bir yazı yazdım böyle yaparsak kan gövdeyi götürür dediler. Öyle olunca da işte böyle insanların arkasından dedikodu edersiniz, söyleyeceklerinizi söyleyemez ağzınızda gevelersiniz. Biliyor musunuz, Türkiye’de şişmana şişman demek hakaret. Onu tarif etmemiz gerektiğinde nasıl anlatacağız bilmiyoruz.

Her şey geliyor medeniyete dayanıyor… Gelişmiş bir ülke olsak ne bu kadar tepki göstermemiz gereken olay olur ne de bu kadar tepki.

İnsanların daha önce gösteremedikleri, içlerinde birikmiş tepkiler patlama yapar. Biz de sanırız ki çok büyük bir şey oldu. Bu ayrıntı çok önemli. Küçük bir şeye bağırıp çağıran, abartılı tepki gösterenin tepkisi, daha önce yaşamış olduğu benzer olayların birikimidir.

Türkiye’de insanların göstermesi gereken tepki konusunda “sakin ol” dışında psikolojik bir eğitim yok. Türkiye’de tepki göstermenin bilimi yok, sınırı yok, şekli yok. İnsanlar kafalarına göre ne yaptıklarını bilmeden bağırıp çağırıyorlar.

Sizler okul okumadınız mı? Eğitim almıyor musunuz? Neye nasıl tepki gösterileceğini bilmeniz lazım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..