Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '09

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Ticaretin 7 kapısı

Ticaretin 7 kapısı
 

ticaret


Aranızda benim gibi olanlar vardır.
Bendeniz cennetkuşu okumayı öğrendiğimden beri, yerde yazılı bir kâğıt görünce bir göz atmadan geçmem.Hatta gazeteden kesekağıtlarını bile okurum. Yazı ilgimi çekerse, kesekağıdını güzelce açıp kat yerinin altında kalan kısmını da okurum. Bazen yazı yarım kalır, devamını çok merak ederim.

***

Kendi namıma esnaflığa başladığım yıllardı. Yağmurlu bir günde Şişli'ye doğru yürürken kaldırım kenarında küçük bir yazılı kâğıt gördüm. Elyazısı bir şeydi, 7 satırlık bir yazıydı, ama baş harflerin kalın puntoyla yazılmış olduğu dikkatimi çekti. Bu bir akrostişti. Islak kağıdı yerden aldım. Akrostişte "TİCARET" yazıyordu:

Tecrübe
İtimat
Cesaret
Alçakgönüllülük
Riayet
Emniyet
Tedbir

***

Bu ıslak kâğıdı itinayla cebime koydum. Evde kuruttum ve ertesi gün yazıhanemin duvarına yapıştırdım. Daha sonra başka bir dükkâna geçtiğimde, yapışık olduğundan o kağıdı çıkaramadım. Kendim kaligrafik olarak yeniden yazıp çerçevelettim, duvara astım. Bir sürü esnaf kopyasını istedi, verdim.

Bunu kimin yazdığı belli değil ama uydurma da değil. Ben şahsen ticaret hayatımda bu düsturları hep uygulamaya çalıştım ve çocuklarım da uygulamaya devam ediyor.

***

Ne dersiniz? Bazen yerde bulduğunuz bir kâğıt parçası, dolu bir cüzdan bulmaktan faydalı olabiliyor. Değil mi?

***

M.Celalettin Avus-Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..