Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '21

 
Kategori
Tiyatro
 

Tiyatro Festivali coşkusu...

Pandemi koşulları çerçevesinde tiyatro ve sinema salonları yarı yarıya sosyal mesafe kuralı olsa da dolmaya başladı. Bursa'da tiyatroların ilk gösterimlerinde başarılı oyunlar seyretme fırsatı bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum.

 

Aslında Antalya Altın Portakal Film Festivali’ne davet edilmiştim, ama işlerim dolayısıyla gidemedim. Gerçi herkes oradaki filmler yerine Tamer Karadağlı ve Nihal Yalçın olayını konuşuyor. Bence çok üzücü orada harika filmler ve emekler var ne gereksiz bir konu, orada birçok oyuncu ve yönetmenin filminin konuşulması lazımdı.

İstanbul’da Maltepe Tiyatro Festivali’ni takip etme şansını da yakaladım. Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölüm Başkanı Doç. Dr. Birgül Yeşiloğlu Güler'in jüri başkanlığını yaptığı ‘3. Uluslararası Maltepe Tiyatro Festivali’ olduğu öğrendim ve Birgül Yeşiloğlu Güler beni festivale çağırdı. İşin doğrusu festivale giderken beklentimi düşük tutum... Giderken “Sonuçta ilçe belediyesi festivali” diye düşündüm.

Festivalin son günü İstanbul Devlet Tiyatrosu Sanatçısı Suzan Sabancı ile beraber Türkan Saylan Kültür Merkezi’ne gittik, ama sadece girişimi hatırlıyorum gerisi su gibi geçti.

Önce Avrasya Tiyatrolar Birliği Başkanı Aleksandr Kniga'nın seminerine katıldım. Ukrayna’da halkı tiyatrolara çekme çabaları, küçük bir bütçe ile var olan bina'da nasıl yeni salonlar eklediğini anlattı. Kniga anlatırken Türkiye’deki tiyatroların Yel değirmeni ile savaşan Don Kişotlar'a ihtiyacı olduğunu bir kez daha anladım.

Ardından beş dakika mola vermeden diğer bir salonda Tarsus Belediyesi Şehir Tiyatrosu ekibinin oyununu seyretmeye gittik. ‘ÇEHOV VODVİL’ adlı klasik bir oyun idi, sahnede oyuncuların temposu başarılıydı.

Bitmedi arada çay içmeye fırsat kalmadan Herson Devlet Akademik Müzik ve Drama Tiyatrosu’nun ‘ŞARKILARLA UKRAYNA’  adlı gösterisine gittik. Grubun sahne performansı inanılmaz idi. Hatta grup Tarkan’ın "Oynama şıkıdım, şıkıdım" adlı şarkısını seslendirdiler. Güzel bir performanstı. Dokuz kişilik grubun performansı görmeye değerdi.

3. Uluslararası Maltepe Tiyatro Festivali,  finalini güzel bir ödül töreni ile taçlandırdı. 11 farklı ülkeden 186 sanatçının yarışmacı olarak katıldığı ödül töreninde tüm sanatçılar heyecanla sonuçları aynı salonda heyecanla bekledik...

Ödüller sahiplerini bulurken Özbekistan Kaşkadarya Devlet Tiyatrosu tarafından sahnelenen ‘Deli’ isimli eser en iyi oyun ödülüne layık bulundu.

Ödül alan eserler ve sanatçılar ise şöyle;

Jüri Özel Ödülü: ‘Şarkılarla Ukrayna’, Ukrayna Herson Devlet Akademik Müzik ve Drama Tiyatrosu
En İyi Sahne Tasarımı: ‘Dönemeç’, Eskişehir Sui Generis
Hayat Olcay Genç Yetenek Ödülü: ‘Nesin'den Azizlikler’,  Sarıyer Belediye Tiyatrosu
Emin Olcay Genç Yetenek Ödülü: ‘Nazım Hikmet: Şairin Aşkı ve Kaderi’, Rusya St. Petersburg Mimigranti Devlet Tiyatrosu - Alona Kolkova
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: ‘Karşılıklı İyilik’, İspanya Galiçya Devlet Tiyatrosu - Olga Camaselle
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: ‘Dönemeç’, Eskişehir Sui Generis - Hüseyin Akçar
En İyi Kadın Oyuncu: ‘Çehov Vodvil’, Tarsus Belediye Şehir Tiyatrosu - Hacer Öner
En İyi Erkek Oyuncu: İzel Seylani –‘Giorgas Kyriacou’, Tiyatro Antilogos Kuzey Kıbrıs - Güney Kıbrıs ortak proje
En İyi Yönetmen: Kubilay Erdelikara- Özbekistan Kaşkadarya Devlet Tiyatrosu 'Deli' - Kostas Silvestros - Tiyatro Antilogos Kuzey Kıbrıs - Güney Kıbrıs ortak proje
En İyi Oyun: ‘Deli’,  Özbekistan Kaşkadarya Devlet Tiyatrosu.

Eskişehir Sui Generis Tiyatrosu Koordinatörü Hüseyin Akçar, “Festivalin çıtası sürekli yükseliyor. Bence bu festivalle Maltepe, hem İstanbul hem de Türkiye içerisinde hızla parlıyor” diye konuştu.
Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç önderliğinde ve Maltepe Belediye Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni Kubilay Erdelikara’nın organize ettiği harika bir tiyatro festival izledim. Ödül töreni Eurovisyon Şarkı Yarışması finali gibi çok uluslu bir salon ve ödül alan grupların heyecanı dikkate değerdi.

Festivalin jüri üyeleri ise akademisyen ve tiyatro alanında önemli isimlerdi: Özbekistan Gence Devlet Drama Tiyatrosu Müdürü Ali Kasımov,  Akdeniz üniversitesi Antalya Devlet Konservatuarı Sahne Sanatları Bölüm Başkanı Doç. Dr. Birgül Yeşiloğlu Güler,  Girne Belediye Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni Derman Atik,  Ukrayna Odessa ‘Moloko’ Tiyatro Festivali Başkanı ve  Odessa Kültür Merkezi Sanat Yönetmeni İvana Nedeljkovic,  Sırbistan Lazarevac Puls Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni Mykhaılo Zhuravel,  Ege Tiyatrolar Birliği Başkanı Metin Güler,  Türkiye Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği  Başkanı Nazif  Uslu, Özbekistan Devlet Tiyatrosu Edebi Bölüm Müdürü Doç. Dr. Aybek Veysaloğlu Kopakzade.

Bu arada festival öncesi Avrasya Tiyatrolar Birliği toplantısı yapılmış. Maltepe Belediyesi sanat alanında güzel işler yapıyor. Özgürlük Parkı’ndaki amfi tiyatroyu da tüm ekiplere ücretsiz tahsis ettiğini biliyorum. Hatta orda Ayşegül Yalçıner'in davetlisi olarak ‘Celile’ oyunundaki harika performansını izlemeye gitmiştim.

3. Uluslararası Maltepe Tiyatro Festivali’nde ödül alan tüm sanatçı arkadaşları tebrik ederim.

7. Anadolu Tiyatro Ödülleri 11 Ekim 2021 tarihinde İstanbul Fatih'teki Su Gösteri Sanatları Sahnesi'nde gerçekleştirilen ödül töreni gerçekleşti. Törene gidemedim. Ama törende değer verdiğim hocam Doç. Dr. Birgül Yeşiloğlu Güler, ‘Metin And Akademi Ödülü’nü aldı. Ardından Gelişi Güzel Sanatlar Kültür ve Sanat Derneği (GGS) 7. Anadolu Tiyatro Ödülleri ‘Meslek Üstü Tiyatro Ödülü’nü aldı. Nilüfer Şehir Tiyatrosu oyuncusu ve yazar Oğuz Han Ayaz  ‘Tuncer Cücenoğlu’ ödülü aldı.

Tüm ödül alan sanatçı dostları tebrik eder kutlarım. Sanatçı için ödül almak bir son değil başlangıçtır.

İyi seyirler.

 
 
 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..