Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '08

 
Kategori
Haber
 

Tokat'ta kaldırım işgali ol-ma-ya-cak!!!

Kaldırım ve yol işgallerini engellemek üzere Denetim Ekibi oluşturuldu

İşgal ol-ma-ya-cak!!!

Denetim Ekibi, esnafları tek tek ziyaret etti ve uyarı bildirilerini bırakarak, ‘kesinlikle kaldırım işgali olmayacak’ dedi

Esnaflar, eşitlik ve hakkaniyet istiyor. Esnaf, ‘ben kaldırmış isem, benim sağımdaki, solumdaki, karşımdaki ve benimle aynı işi yapan bir başka yerdeki esnafın da kaldırım işgali yapması engellenmiş olsun’ diyor

Türkiye genelinde olduğu gibi, ilimizde de İçişleri Bakanlığı’nın genelge emirleri doğrultusunda, şehrimizin her yerinde trafik düzeni ve güvenliğinin sağlanması için Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetle Şubesi’nin sıkı ve yoğun bir çalışma temposu içinde olduğu görülüyor.

Vatandaşlarımızın yaya kaldırımlarında muzdarip olduğu hususların başında gelen kaldırım işgallerinin önüne geçilmesi için de düğmeye basıldı.

KALDIRIM İŞGALİ İÇİN

DENETİM EKİBİ OLUŞTURULDU

İçişleri Bakanlığının 11 Şubat 2008 tarih ve 2008/12 sayılı genelge emirleri doğrultusunda, kaldırım ve yol üzeri işgallerine karşı trafik birim amirlerinin koordinesinde, Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü, Belediye Başkanlığı Zabıta Görevlileri, Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği ve Karayolları 74. Şube Şefliği temsilcilerinin katılımı ile ‘Denetim Ekibi’ oluşturuldu.

Dün bir araya gelen Denetim Ekibi, Gazi Osman Paşa Bulvarı güzergahında denetimlerine başladı. Tek tek esnafları gezen Denetim Ekibi, işletme ve dükkan sahiplerine yönelik uyarıcı ve bilgilendirici şekilde ikazlarını yaptı. Bundan sonraki süreçte yapılan denetimlerde kaldırımlar ve yolu işgal ettiği veya levhalar koyduğu tespit edilen işletme ve dükkan sahiplerine, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 14. maddesi veya Kabahatler Kanunu’nun 38. maddesi doğrultusunda, kaldırımlara park eden araç sürücülerine ise 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 61. maddesinden işlem yapılacağı, sahibi belirlenemeyen levhaların ise yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşlar tarafından kaldırılmasının sağlanacağını duyurdu.

ESNAFLAR DİYOR Kİ…

Denetim ekibinin uyarı ve ikaz için ziyaret ettiği esnaflardan büyük bir bölümü, dükkanları önündeki mallarını kaldırmaya başladı. Esnaflar da denetim ekibinin uygulamasına hak verirken, bu uygulamanın eşit ve hakkaniyetlice yapılmasını, kimseye iltimas gösterilmemesini, seyyar satıcıların da önüne geçilmesini isterlerken, “madem ki ben kaldırım işgali yapmıyorum, benim sağımdaki, solumdaki, karşımdaki esnaf da kaldırım işgali yapmasın. Benim ile aynı işi yapan esnaf da bir başka yerde kaldırım işgali yapma fırsatı bulmasın. Biz vergimizi veriyor, sigortalı işçimizi çalıştırıyorsak, seyyar satıcıların da önüne geçilsin.” dediler.

Denetim Ekibi de uyarı ve ikazlarını yaparken esnafın taleplerini dinledi ve bundan sonraki süreçte kaldırım işgali hususunun sıkı bir şekilde takip edileceğini, cezai işlem uygulamaktan kaçınmayacaklarını anlattılar.

VATANDAŞ DA İKAZINI YAPSIN

Denetim Ekibinin uyarı ve ikazlarının yanı sıra yaya kaldırımını kullanmakta olan vatandaşların da bir vesileyle mağduriyetlerini dükkan sahiplerine bildirmeleri de istendi ve kararlılık olduğu takdirde kaldırım ve yol üzeri işgallerinin ortadan kaldırılabileceğine inanıldığı vurgulandı.

 
Toplam blog
: 30
: 982
Kayıt tarihi
: 01.03.08
 
 

Tokat ilinde 1978 yılında doğdum. Tokat Anadolu Lisesi mezunuyum. Tokat ilinde, günlük, yerel süreli..