Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Toplum ayvayı yemiş

Toplum ayvayı yemiş
 

Gazete okumuyorum.

Gazete okurken gazete mi okuyorsun yoksa cinayet haberleri mi? Gereksiz haberler de cabası tabi..

Sabah uyanıyorsun. Elini yüzünü yıkıyorsun. Güne mutlu başlar insan. Alıyor insan gazeteyi . Bakıyor *birinci sayfaya . Birinci sayfada milletvekilleri birbirine ‘’şunu demiş bunu demiş’’ haberleri var *İkinci sayfa magazin haberleri. Şu kırmızı elbiseyi giymiş. Ben ünlü olsam, manken olsam resmim bu kadar gazetelere çıksa inanın ben rahatsız olurum. Ve geldik asıl bombaya. Üçüncü sayfa haberleri . Tecavüz, boğaz kesme ve gasp. Hepsini sıraya koyarsak en acıklısı tecevüz. Amerikada 6 dakikada bir tecavüz oluyor. Türkiye de bir istatistik yapılsa herhalde Amerikayla yarışırlar. Tabi bunların içersine adam dövme, yaralama kavramlarını koymuyorum.* Zaten böyle insanlar ruh sağlığı bozuk, istediği kadınla evlenemeyen, aklı sürekli dehşet yaratmakta, suratlarına baksanız adamın numarasını vereceğini tiplerdir. Tatmin olma olayı da budur herhalde. Bunun üzerinde çok durursak eğer gazeteyi açıp baktığımda hep kan ve dehşet söz konusu. Sabah uyanırken bir düşünsenize bunları görünce insanlar ne hale düşüyor insan. Bir daha insan gazete alır mı evine. Tabiî ki bu gazetelerin satışları durur. Ya da alan kişiler de bunları seyretmeyi seven nadir kişilerdir deyip kendimizi kandıralım . Şu yönden kendimizi kandıralım. ‘’Nadir kişiler’’ değil insanların çoğu desek daha iyidir. Ben biraz olaya iyimser bakmak istyiyorum nadir diyerek. İnsanlarımız normal değil çünkü.

Bir haberi gereksiz yere uzatan, olayları abartmayan gazete sayısı çok az. Kılık kırk yararsın ve ancak bir taş çatlasa iki tane bulursun. Bana şöyle bir eleştiri hep gelmiştir. Neden gazete okurken hep son sayfasından yani spor sayfasından başlarsın. Ben enayimiyim peki başlardan başlayayım.

İki sene önce yapılan bir araştırmada ( Türkiyede yapılıyor bu araştırma) her 5 insanımızdan(!) 4’ü hastaymış. Grip, nezle olanlardan bahsetmiyorum. Ruh hastalığından söz ediyorum. *Sağlıksız bir ortamda sağlıklı insanlar bulmak 40 delinin arasından 1 akıllı bulmak gibidir.

Artık öyle bir hale geldi ki. Kimse ile arkadaşlık edemiyorsun. Adamın içini okuyamıyorsun. Aslında biz gözlük icad edip karşındaki kişinin ne olduğunu anlayabilmek için böyle bir şey icad etseler. Yani gözlüğü takıyorsun karşındakinin özelliklerini sana birbir sıralanıyor ve daha sonra piskopat mi yoksa normal mi olduğunu anlıyorsun. Bu benimki biraz ütopik oldu galiba. Ama böyle bir şey lazım bize.

Öz babasının kızına tecavüz ettiği bir ülkede her şeyin düzeleceğini beklemek asıl hayalciliktir.

Mardinli ergin

 
Toplam blog
: 386
: 739
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

Eskiden Ergin (yengeç dansı) rumuzuyla yazardım. . Doğruyum, çalışkanım Fenerliyim.   @Ergin Fene..