Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Toplumcu Olmalıyız

İnsan yaratılışı
Toplumsallık üzerinedir tamamen
Toplumsal yaşam
Tüm insanlığım yaşamıdır
Bir insan
Ne kadar güzel yaşarsa
Tolumun diğer kesimi de
Öyle güzel yaşayacak demektir bu
Yok öyle
Biri yer biri bakar durumu
Aslında
Toplumsallığın temeli canlarım
İnsanın kendini bilmesidir
İnsan önce kendini bilecek ki
Sonra başkasını öğrenecek
Kendini bilmenin yolu da canlarım
Koca Yunus’un dediğince
İlim bilmekten geçer
İnsan yaşamını
Sürekli güzel kılan olgu ilimdir
İnsanlığı
İlk halinden bugünkü haline getiren
İlimdir
İlim de canlarım
Aklı kullanarak varılan değerler bütünüdür
İnsan
Düşünürse varlığından söz edilir ancak
Aristo
“Düşünüyorum öyleyse varım” demiştir
Bugün bunun sıkıntısını çekiyoruz işte
Aklı düşünceyi bilimselliği es geçmiş haldeyiz
Dolaysıyla toplumsallığı da es geçiyoruz
Böyle olunca da
Yerlerde sürünmeye mahkûmuz canlarım
Gelin Koca Yunus’u dinleyelim birlikte

“İLİM İLİM BİLMEKTİR

İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendin bilmezsin
Ya nice okumaktır

Okumaktan murat ne
Kişi Hak'kı bilmektir
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru ekmektir

Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Eğer Hak bilmez isen
Abes yere gelmektir

Dört kitabın mânâsı
Bellidir bir elifte
Sen elifi bilmezsin
Bu nice okumaktır

Yiğirmi dokuz hece
Okursun uçtan uca
Sen elif dersin hoca
Mânâsı ne demektir

Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var hacca
Hepisinden iyice
Bir gönüle girmektir


Yunus Emre”
...

Koca yunusa
Bu güzel anlamlı ve yararlı dizeleri dolaysıyla
Şükranlarımı sunarım
Ve Allah’tan bol rahmetler dilerim


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..