Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Siyaset
 

Türban, eşarp, başörtüsü

Son dönemde AKP ve MHP'nin ortak çalışması ile türban sanki ilk aşamada okullara girme hakkını kazanacak gibi görünüyor. Herhalde kısa sürede adını koyacaklar.

Ben filmin devamını düşünüyorum. Muhtemelen CHP ya da üniversite rektörleri ya da başka birileri Anayasa Mahkemesi'ne müracaat edecekler...

a. Anayasa Mahkemesi büyük ihtimalle yasayı ya da düzenlemeyi geçersiz kılacak... Bu durumda toplum daha da gerilecek.

b. Anayasa Mahkemesi belki yapılan uygulamayı haklı/yasalara uygun bulacak. Bu durumda

i. Birileri Avrupa'daki mahkemelere başvuracak. Bildiğim kadarı ile oralarda benzer konularda çıkmış kararlar var. Muhtemelen düzenlemenin uygun olmadığını söyleyecekler. Buna göre türban okullarda yine yasak olmaya devam edecek.

ii. Ya da Avrupa Mahkemesi sorun yok, düzenleme uygun, türban okullarda serbest olsun diyecek.

Bana göre i bendinde belirttiğim yasak devam etsin kararı çıkıp da AKP bir şekilde bunu kabul etmeden uygulamaya çalışır ya da ii. de belirttiğim üzere türban serbest olsun kararı çıkarsa...

Bu aşamada geçmişe dönelim... Zamanında Refah Partisi'nin Tansu Çiller'le yaptığı koalisyon döneminde birileri kendilerini çok güçlü görüp Başbakanlığa bir grup sakallı şalvarlı adamı davet etmişlerdi... Sonra olan biteni hatırlıyorum... Bugün Refah Partisi yok... Kalıntılarının da nerelerde olduğunu herkes görüyor.

Bugün de kendilerini çok güçlü görenler var. Yasamanın her şeyin üzerinde olduğu cümlesinden hareketle her şeyi yapabileceklerini düşünüyorlar. Bana göre görüşünü beyan edenlere "kimse kendini Anayasa Mahkemesi yerine koymasın" ya da "darbeci" denmemeli... Herkesin görüşünü açıklama hürriyeti var.

Burası Türkiye. Ben de yıllardır buralarda yaşayan bir vatandaş olarak doğal olarak askere bakıyorum, ne diyor, ne yapıyor diye... Asker şaşırtıcı şekilde susuyor, konuşmuyor. Bence konuşsa sorun yok ama susması hayra alamet değil...

Biliyorsunuz savaşların her zaman önemli sebepleri olur ama tarihe baktığımızda saçma sapan bahaneler görürüz... Yukarıda belirttiğim "şayet"li cümleler gerçekleşmeye başlarsa türbanın bazı şeyler için nasıl bir bahane olduğunu hep birlikte göreceğiz.

Ben de şimdilik susuyorum.

 
Toplam blog
: 29
: 803
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

40 yaşındayım. Bankacılık sektöründe çalışıyorum. Bankacılık, finans, ekonomi ile mesleğim gereği il..