Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Turhan KA..

Turhan KA..
 

Benim resmim hiç bilmediğim, fakat bulmak için inatla uğraştığım bir yer....
 
Evet bütün amacım kendimden kurtulup kendimi eğlendirmek... Resim yaparken etrafta kimse olsun istemem, mümkünse ses de olmasın, sadece resim ve ben başbaşa, bu benimle resim arasındaki çok özel birşey bence..  o yüzden yalnız olmalıyız, ve başbaşa birbirimizi geliştirmeli, sorgulamalıyız, ona sorular sormalı yanıtlarını aramalıyım, resim ve ben başbaşa... birileri olursa onu kıskanırım...
 
Canlı performans adı altında yapılan etkinlikleri sevmiyorum bu yüzden, tabi bu benim fikrim, yapanlara başarılar diliyorum. Hoşça vakit geçirmek için toplanmış, konuya sadece meraklı 15-20 kişinin önünde yapılan resimler...ortaya çıkan şey sadece yapanın ezberindeki kendini tekrarı, bu durumu şuna benzetiyorum bir topluluk önünde şiir okumaya... şiir ezberlenir ve okunur. Noktalamalarına, tonlamalarına varıncaya dek... resim yapansa  daha avantajlı aslında yıllarca yaptığı şeyi o kısa sürede tekrar eder, risk yok, arayış yok... üstelik de o kalabalığa kendini beğendirmek için uğraşır, oysa ortaya yeni birşey çıkmaz...o kalabalık zaten ne yapsanız beğenmeye hazırdır.
 
Resim yapan ne yaparsa yapsın her yeni resminde yeni bir bakış açısı, yeni bir ufuk arayışında olmalıdır, öyle hep aynı şeyleri yapacaksanız ne anlamı var...
 
Kısaca anlaşılır olsun diye şöyle anlatıyım, hergün evinizden çıkıp 2 km ötedeki işyerinize gidiyorsunuz, fakat hep aynı yolu ve aynı kimliği kullanıyorsunuz, bu durumda zaten her yeri bildiğiniz için kafanızı bile kaldırmazsınız, oysa hiç bilmediğiniz bir kimlikle başka biri olabilir ve diğer yolu kullanırsanız herşeye çok dikkatli bakarsınız, çünkü bu yol hem riskli, güvensiz hem de maceralı, eğlencelidir, tutkuyla daha, daha neler var diye kurcalarsınız, önünüze bir sürü sürprizler çıkabilir, yani yeni yollar keşfetmek....
 
Hiç bilmediğiniz bir kimlikle, hiç bilmediğiniz bir yolu, yolları  kullanmak ve bilmediklerimi yapmaya çalışmak bu süreç beni resim yapmaya iten şey...
 
Resim benim için tutkuyla yeni, yeni yollar keşfetmek işte, ve o kadar çok yol var ki resimle benim aramda......
 
 
 
 
Toplam blog
: 21
: 175
Kayıt tarihi
: 11.01.14
 
 

Kırklareli doğumluyum. Resim mezunuyum, yirmi yıldır aktif şekilde; sanat ve eğitim hayatının içi..