Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

30 Ekim '07

 
Kategori
Havacılık
 

Türk Hava Kurumu!

Türk Hava Kurumu!
 

Hava açık
Rüzgar 4 kn mutedil
Pist on-sekiz
Kalkış serbest

Ancak ''Kurban Bayramı'' dendiğinde akla gelen tek kurum var.
Oda ''Türk Hava Kurumu''
Ne acı!
Bu kuruluş, onun bunun kurumu ve kuruluşu değil, hepimizin malı mülkü kurumu ve bizler ona çok iyi sahip çıkmalıyız diyorum!
Yoksa Ata'mıza nasıl hesap veririz?
Çünkü;THK Mustafa Kemal Atatürk tarafından Türk gençliğine havacılığı sevdirmek ve bu yolda yeni nesiller yetiştirmek için kurulmuş..

Birden aklıma bir dedikodu geliveriyor..
''Türk Hava Kurumu Havelsan ile çok gizli bir proje ile füze üretmiş ve uzaya uydu falan gönderecekmiş..'' Ne derece doğrudur biz bilemeyiz ama ben diyorum ki inşallah doğrudur?
Atam sağ eliyle yukarıyı işaret ederek, boşuna gökleri göstermemiştir değil mi? Türk Hava Kurumunun amaçları belli olmasına rağmen, havacılık konusunda dünden bugüne arzu edilen yere de gelmediği aşikar..
Üzüldüğüm bir şey de ''Türk Hava Kurumu'' havacılıktan daha çok ''deri'' konusuyla gündeme gelmesi ve halk arasında da böyle bilinip tanınması? Ben ''Sabiha Gökçen'' annemden bu zaman dilimine kadar, çok daha farklı bir havacılığın özlemindeyim oysa.. Son dönemlerde başarılarıyla gündeme gelen Kadın savaş pilotları tabiki de haklı gururumuz..

Kısa bir bilgi:
Bir savaş pilotu ne kadar sürede yetişmektedir? Maliyeti nedir?
(2006 senesi hesaplarıyla bir pilot 1 milyon YTL denilmiş.. )
Orgeneral Faruk Cömert Milliyet Gazetesi Yazarlarından Fikret Bila'ya geçen yıl verdiği bu bilgiye göre, "Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda görev yapan kadın pilot sayısı 49'dur. Bunların bir kısmı tek kişilik F-16 uçaklarında başarıyla uçmaktadır. Türk kadınının üstün yeteneklerinin ve başarısının simgesi olarak gördüğüm bu durum bizlere kıvanç vermektedir." Demiş ve devam etmişler.. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın 100. kuruluş yıldönümü olan 2011'de Türk astronot görmeyi hedeflediklerini söylemiş..
Neden olmasın bütün kalbimle İNŞALLAH diyorum.

Soralım mı?

NAK-6 projesi diye bir şey kulağıma çalınıyor bu nedir? Bunun için bahsi geçen 4.5 milyon dolar bir YTL varmış bu neredeymiş?
THK Türkiye'de ki sivil havacılığın önünü açmak için neden lokomotif olmuyor?
Mesela, uçaklara konan vergilerde THK sivil havacılığı temsilen itiraz edip, havacılığı geliştirmek adına neden ses getirmiyor?
THK dışardaki normal okulların uçuş dersi fiyatlarına göre neden tutarlılık göstermiyor? (bana öyle dediler)
THK sportif havacılığın gelişmesi için havacılık federasyonuyla birlikte neden el ele verilmiyor? Neden dünyayı yakıp kavurmuyoruz başarılarımızla?
THK'daki bir çok kadrolu pilot atıl tutuluyormuş bu ne anlama geliyor?
Neden yıllardır THK gelir kaynaklarını Hv. Kuvvetlerinin hamiliğinde olmasına rağmen lobisini kullanarak arttırmıyormuş da onun yerine kaybetmiş? Neden böyle diyorlar?
Neden Hava Kuvvetleri kendi paşasını koyacak kadar önemli bulduğu bu kurumun gelişmesinde veya haklarının savunulmasında korunmasında gücünü kullanmıyor? Hemde dünyada çok önemli bir yere sahipken!
THK'nın asli görevi olan havacılık konularında neden ciddi ve yenilikçi girişimleri yok?
Olanlarla elbette gurur duyuyoruz ama yapılanlara örnek verecek olursak Ege Akdeniz bölgelerimizde ağırlıklı olmak üzere sadece Turizm amaçlı kalıyor?

Hatırlayalım mı!
Atatürk THK'nu hangi düşüncelerle kurmuştur;Uçan bir Türkiye ve ona yakışan bir ulus yetiştirmek için değil mi?
Ben inanıyorum ki Türk Hava Kurumu Türk Gençleriyle daima var olacak ve kendini yenileyerek daha da güçlenecek ve ileride kendinden haklı olarak daha çok söz ettirecektir..

Ben sizlere ''Uçan Türk'lere'' ömrünüzce emniyetli uçuşlar diliyorum efendim..

THK gibi bir Efsaneyi bizlere yaşatan ''efsane dost'' kabul ettiğim, Talip Bölükbaşı Beyefendi başta olmak üzere,
THK İnönü Meydan İşletme Müd. Hadi Sandıkçıoğlu Beyefendiye
Planör Paraşüt Okulu Müd. Vekili Hayriye Açan Hanımefendiye
THK Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müd. Bahattin Yüksel Beyefendiye
Uçuş Öğretmenleri ben onlara ''gökyüzü melekleri'' diyorum bundan böyle, Tolga Varol, Ersel Özkan, Tunca Ali, İhsan Kıran, Yusuf Arıkan, Aydın Ayhan Beyefendilere
Teknik Ekip, Nurettin Karakuzu, Süleyman Hoşgör Beyefendilere
Vinç oporötörleri, İbrahim Gültekin, Şeref Baht, Ömer Fak Beyefendilere
Kulede görevli, Cavit Atmaca Beyefendiye
Yer destek, Hasan Hüseyin Sarıdağ Beyefendiye ve Saime Kibar Hanımefendiye
Resepsiyon, Hakan Karabacak Beyefendiye
Sağlık Görevlisi, Zakai Yapıcı Beyefendiye
Halkla İlişkiler, İsmail Çanak Beyefendiye
Güvenlik, Halil İbrahim Tokgöz, Zeki Toprak'a Beyefendilere
Biz ''Milliyet Blog Ailemiz'' olarak,
Alev Hanımefendi ve eşi Beyefendi Robert Meissel
Mehmet Eren Beyefendi kardeşim
Neşe Evrim (o artık Leyla oldu :)
Ahmet Aydın Beyefendi
Pirmete İbrahim Beyefendi (Pirmelekim)
Nezom Hanımefendi ve Sevgili oğlu Efe
Tijen ve Serpil Hanımefendiler
Ahmet Üstündağ Beyefendi kardeşim (o bisiklet sporuna gönlünü vermiş)
Emre Tekin (sakin prens) ve babası Şener Tekin Beyefendi
Ahmet Yılmaz Beyefendi
İlyas Bayram Beyefendi
Tamer Kaplan Beyefendi ve eşi hanımefendiyle hanım kızı
Süleyman (ağabey) Ekim Beyefendi
Semra Hanımefendi (yağmur zamanı) ve eşi yanılmıyorsam Mehmet Beyefendi ve hanım kızları Zuzu
Ezgi Umut (çok özel bir ruha sahip bu Hanımefendi)
Yıldız Demirel Hanımefendi ve eşi Kadir Demirel Beyefendi
Şimdi neden onun adını en son yazdığım için, bana çok sinirlenecekler çünkü, o '' A-siyazar Necati Beyefendi :)
Ve gönülleri bizimle atıp da türlü sebeblerden gelemeyen Milliyet Blogumuzun değerli diğer aile fertleri
Ya birde adını unuttuklarım varsa ben ne yaparım o zaman tabiki de saçımı başımı yolarım. :(
Ve....
Ben çingen Sabiş
Kutlu geçmişimizi bizlere en güzeliyle hatırlatan ve yaşatan Sayın Talip Bölükbaşı'na ve sizlere ne kadar teşekkür etsek azdır. Padişah gönüllü ev sahipliğinize ve misafirperverliğinize, sevgilerimizin saygılarımızın ve de gönül çiçeklerimizin yanında kabul olan dualarımızı da yolluyoruz..
Lütfen kabul eder misiniz efendim? Çok teşekkür ederiz..

Biz ''Milliyet Blog Ailemiz'' THK İnönü Eğitim Merkezinde yaşadıklarımızı yukarıda da yazıp anlatmaya çalıştıklarımı ruhumuz ve bedenimizle, o çok özel olan, şifa veren, ''efsanemizle'' birlikte yedik içtik ve bir yandan da o tarihlerde ki olayları yüreğimizle hissetmeye çalıştık.. Aynı zamanda da büyük gurur duyarak mutlulukla anılarımıza kattık.. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun..

Gönül notum 1:Lütfen cep telefonlarınızdan 6 YTL karşılığında YANGIN yazıp 3919'a gönderin.
Bunu yaparak, ''YANGIN UÇAĞI'' ALIMINA KATKI SAĞLAMIŞ OLACAKSINIZ..
Derhal YANGIN yazın 3919'a gönderin..

Gönül notum 2:Kurban derilerini, fitre, zekat vs. gönül yardımlarınızı Allah rızası için, THK'na makbuz karşılığında teslim ediniz.''Gerekirse de kendiniz gidiniz.'' Kapınıza elinize ayağınıza kadar gelecek diye görevlileri beklemeyiniz size en yakın THK'na gidiniz ve kendi eliniz ayağınızla makbuzunuzu da alarak bu sevabı gerçekleştiriniz..

Gönül notum 3:Yukarıdaki değerli isimleri yazarken unutup atladıklarım olmasın diye, bende Pirmelekin sayfasından çaldım bazı isim bilgilerini.. Buradan Pirmeleke teşekkürlerimle birlikte kendimide ihbar ediyorum..

Gönül notum 4: Sanmayınız ki İnönü kampındaki o tatlı, o şirin ve görevlerine sadık ''hav havları'' ve salına salına yüzen alabalıkları, bahçedeki açan çiçekleri, ağaçlardan yediğimiz meyveleri ve dinlediğimiz kuş seslerini unuttum..
O güzelliklere de buradan çok teşekkür ediyorum..
Neden mi efendim?
Bizleri huzurlu ve mutlu kıldıkları için!

Tanrımıza hamdolsun
Milletimiz varolsun
Talip Bölükbaşı efsanesiyle sağolsun.

THK'la ilgili her türlü bilgiye ulaşabileceğiniz link:
http://www.thk.org.tr/ozelsayfa.htm

Ve- İSTİKBAL GÖKLERDEDİR Bu sayfaları mutlaka okumalısınız DİYORUM!
http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=592339

NOT:Fotoğraflar çingen Sabiş ama galerinin tam oluşabilmesi için, resimlerin boyutlarının daha ayarlanması gerekiyor işte böyle sevgili dostlar bilginize! :(
Ayrıca Sayın İlyas Bayram Beyefendiye resim galerisine katkılarından (yollamış olduğu resimlerden) dolayı teşekkür ederim..

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..