Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '15

 
Kategori
Kitap
 

Türk sanayiinde bir uzun yol kaptanı''Hasan Subaşı''

Türk sanayiinde bir uzun yol kaptanı''Hasan Subaşı''
 

Şu an İş Bankası yayınlardan olan ''Türk sanayiinde bir uzun yol kaptanı'' isimli kitabı okuyorum. 
 
Kitap Koç Topluluğunda 40 yıl üst düzey yönetici olarak çalışan ve önemli bir iz bırakan Hasan Subaşı'nın kendi deyimi ile anılarını değil de düşüncelerini anlatıyor. 
Kitap, yine çeşitli platformlarda çok başarılı bir kariyere sahipbi olan aynı zamanda da yazar olan Pembe Candener'in ısrarı ve kalemiyle bu yıl yazılmış.
 
Okul yıllarındaki bir paragrafta şöyle der Hasan Subaşı;
 
-Bir gün Hisar Okullarında tuvalete asılmış bir uyarı gördüm; ''Su sarf etmek israftır''
Altına çocuklardan biri not düşmüş, ''Çözüm önermeden sorunu ortaya koymak zaman ve kağıt israfıdır'' diye. O uyarıyı hep sakladım. 
 
Bunu neden yazdım?
 
Sen kalk Türkiye'den, Alaköprü Barajından Kıbrıs'a denizin 250 metre altından boru döşe, gazetelerin yazdığına göre o su boşa aksın.. 
 
Sebep, dağıtım şebekesi için 600 milyon lira ve Kıbrıs'ın böyle bir teşkilatı olmaması. 
Malum, ODTÜ tartışması gündemde.. Hasan Subaşı ODTÜ'lüdür ve çözümsüz icraatın gereksizliğine daha okul yıllarından inanmıştır. 
 
Burada ise hem israf var, hem çözüm yok....
 
Dağıtım şebekesi olmadan su getirmek nasıl bir düşüncenin eseridir?.. 
O su ki ''Asrın suyu'' diyorlardı... 
Diğer taraftan Orman ve Su işleri Bakanlığı suyun boşa aktığı doğru değil çünkü yer altı sularını besliyor demiş!!...
Söylenecek söz yok, bu iki düşüncenin hangisinin doğru ve mantıklı olduğuna siz karar veriniz.
Kıbrıs'ta yaşamakta olan Kıbrıs Gazi'si arkadaşımız emekli Dnz .Pyd. .Bnb. Mesut Günsev'e soralım buradan;
Suyunuz geldi mi Mesut? Çeşme'den mi içiyorsunuz gönderdiğimiz suyu? Yer altından kovayla mı alıyorsunuz?
Paraylan mı?.. Aga'ya beleş mi?
 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..