Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Türkay Korkmaz

Yaşam öyküsü 

Türkay KORKMAZ, 17 Kasım 1948 tarihinde öğretmen
babanın ilk çocuğu olarak Bayburt’un merkez Çorak köyünde doğdu.
...
Türkay Korkmaz’ın yazma tutkusu 1966’da öğretmen olmasıyla başlar.Trabzon’da basılmakta olan Sonhaber gazetesinde ilk yazısı 18 Kasım 1967’de Dövülen Sürülen Öğretmenler başlığıyla çıkar. 1981 yılının Ekim ayında Türk Dil Kurumu’nun yayınladığı Türk Dili dergisinin 358. sayısında“Türkçeyi Savunmak Görevi” adlı yazısı yayımlanır.

Trabzon’da iz bırakan sanat adamı Ahmet Selim Teymur, Trabzon’un kültür-sanat yaşamına katkıda bulunan Kıyı dergisinin kurucusuydu, Türkay Korkmaz’ın ilk öyküsü Dilek Kızağı O’nun beğenisini kazanarak Temmuz 1982’de bu dergide yayımlanır.

Trabzon Lisesi’nin kuruluşunun 100. yılı 1987 kutlama şenliklerini içeren, günü, geleceğe bir belge niteliğini taşıyarak kalacak olan Trabzon Lisesi Mayıs 1987 adlı özel dergiyi okul adına çıkarır.

Öykülerini Trabzon Belediyesi Kültür Yayınları arasında Temmuz 1990’da Sabahları Seviyorum adıyla kitaplaştırır. Bu öyküler Trabzon Lisesi Faik Dranaz Konferans Salonu’nda öğrencilerince “öykü şiir şenliği” adı altında 2 Haziran 1992 saat 19.30’da velilere, sanatseverlere, sanatçılara sunulur.

Yazar / ozan, bu salonda paneller düzenler, sunumlar yapar.Trabzon’da Hüseyin Kazaz, Hamamizade Kültür Merkezlerinde konuk konuşmacı, izlence düzenleyicisi olarak görev alır.

Türkay Korkmaz, 1989-1993 yılları arasında Trabzon Belediyesi Kültür Araştırma Kurulu’nda kurucu üye olarak yer alır. Bu dönemde basılan Trabzon Belediye Tarihi adlı yapıtın dil kurallarına ve yazım tekniğine göre yazımını üstlenir. Ayrıca, Eğitim İş (Mart 1993), Eğitim Sanat (Mayıs 1993, Haziran 1993) adlı dergileri Trabzon’da çıkarır.

Trabzon’da yayın yapan etv adlı özel televizyonda Eğitim Sanat adlı izlencenin yapımcısı ve sunucusu olarak bu görevi Haziran 1994’ten Ağustos 1994’e değin sürdürür.

Türkay Korkmaz, TÖMER (Türkçe Öğretim Eğitim Merkezi) Trabzon Şubesi’nin Mart 1995’te açtığı şiir yarışmasında Çoğalan adlı şiiriyle birincilik ödülünü alır.

Yazar / Ozan, 3 Mayıs 1997 İstanbul’da Özel Eyüboğlu Lisesi’nin düzenlediği Türkçe ve Edebiyat Sempozyumu’na Dilbilgisinde Tartışmalı Konular, Yazım Sorunu başlıklı bildirisiyle katılır. Bu bildiri diğer sunulan bildirilerle birlikte Türkçe-Edebiyat Eğitiminde adıyla kitaplaşarak Eyüboğlu yayınları arasında çıkar.

Yazar / ozan, İstanbul’da, Türkçe, eğitim, yazın alanında Salah Birsel’li Salı Şiir Toplantısı, Ahmet Miskioğlu’lu Türk Dili Dergisi Perşembe Toplantısı etkinliklerine katılır; radyo layt izlencelerinde söyleşiler yapar; www.antoloji.com, blog.milliyet.com.tr, facebook internet sitelerinde şiir ve yazılarıyla yer alır. Değişik kurumlarda şiir, öykü, Türkçe, eğitim konulu söyleşilerini sürdürür.

Yazar / Ozan, Temmuz 2014’te Ulusal Kanal TV Sanat Hayatı
izlencesinin düzenlediği “Yaşama Sanatı Ustası Adnan Uzal Resim, Öykü ve Şiir Yarışması’nda Seçici Kurul Özel Ödülü’nü alır. Bu ödülü almasında çalışmalarıyla Türkçeye yaptığı katkılar, yayınladığı yapıtlar, eğitimci yazar kimliği etkili olur.

Yazar / Ozan, Kıyı, Türk Dili, Öğretmen Dünyası, İnsancıl, Berfin Bahar, Güzel Yazılar, Çağdaş Türk Dili, Türk Dili Dergisi, Ardıçkuşu, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Mavi Yeşil (Rize), KimseSiz (Bursa), Mavi Ada (Bursa), Şiir Ülkesi, Kar dergilerinde; İhsan Işık’ın hazırladığı Yazarlar Sözlüğü’nde,Yapı Kredi Yayınları’ndan Tanzimat’tan Günümüze Yazarlar Ansiklopedisi’nde, Trabzon’da yayınlanan Sonhaber, Karadeniz, Kuzey Haber,Türk Sesi, Hürses (Vakfıkebir); İstanbul’da yayınlanan; İstanbul Ekspres, Özgür Politika,Gazete Kadıköy, Kartal, Günaydın Marmara, Sarıyer Haber, Marmara Sentez; İzmit’te yayınlanan Özgür Kocaeli gazetelerinde tanıtım ve ürünleriyle yazın dünyasında kendisinden söz ettirir.

Yazarın / Ozanın, Fazıl Hüsnü Dağlarca’da İnsan (Trabzon / Fatih Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü bitirme tezi, 1976-1977), Sabahları Seviyorum (Temmuz 1990,Trabzon Belediyesi Külltür Sanat Yayınları ) adlı öykü kitabını izleyen Doludizgin (Mart 2000, Kora Şiir, Berfin Bahar Yayınları, şiir ), Zaman Kanatlı Sözler (Kasım 2002, Eğitim Sanat Yayınları, şiir), Annem Aşık (Kasım 2002, Eğitim Sanat Yayınları, öykü), Düşler Yaşlanmıyor (Haziran 2011, Cm Basım Yayın, öykü), Kelebek Ömrüm (Haziran 2011, Cm Basım Yayın, şiir), anlatı türünde Türkçede Anlam Anlatım adlı yapıtları bulunmaktadır. 

 
 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..