Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '07

 
Kategori
Güncel
 

Türkiye' nin 101. zenginini açıklıyorum!

Türkiye' nin 101. zenginini açıklıyorum!
 

Ekonomist Dergisi’nin ‘’ En zengin 100 Türk’’ araştırmasının sonuçlarına göre toplam serveti 170 milyar doları aşanlar arasında adımı göremeyince biraz buruldum ama dediler ki; siz Türkiye’nin en zengin 100 Türk araştırmasında 101. sıradasınız.

Hemen iş ve para istemeye kalkmayın ve bloglarıma olur olmaz istek mesajları göndermeyin. Siz ilk 100 Türk’ten iş ve aş istemeye devam edin.

Ben bu 100 Türk arasında yer alanlar tarafından resmen 101. zengin olarak kabul edilmiş biriyim. Ve bu zenginliğimle her zaman gurur duydum.

Ben kendi zenginliğimi açıklamadan önce benden önceki zenginlere saygı göstererek, Ekonomist Dergisi’nin bu konudaki haberine bir göz atalım.

‘’ Türkiye'nin en zenginlerinin servetlerinin bu yıl geçen yıla göre yüzde 30-35 arasında arttığı tahmin ediliyor.
Önemli iniş ve çıkışların gözlendiği listede zirve yine Koç Ailesi'nin. 8 milyar doların üzerinde serveti olan ikinci aile ise Sabancı Ailesi. Koç Ailesi'nin borsadaki şirketlerinin kendilerine ait hisselerinin tutarı 18 milyar doları buluyor. Sabancı'da bu rakam 17 milyar dolar.
Doğan ve Şahenk ailelerinin servetleri 6-8 milyar dolar arasında hesaplanıyor. 4-5 milyar dolar arasında servete sahip diğer aile ve isimler ise Ülker , Şarık Tara, Yazıcı Ailesi, Dinçkök Ailesi, Özilhan Ailesi, Mehmet Emin Karamehmet, Eczacıbaşı Ailesi ve Habaş Grubu'nun sahibi Mehmet Başaran.
Geçmişte, milyar dolarlık servet tanımı Koç ve Sabancı Aileleri'yle sınırlıydı. Ancak, ekonomideki büyümeye paralel olarak borsa şirketlerinin ulaştığı değer, banka-şirket satışlarında elde edilen nakit varlıklar, gayrimenkul fiyatlarındaki yükseliş, milyar dolarlık zenginler kulübünün üye sayısını da çoğalttı. Örneğin, geçen yılki araştırmada Türkiye'de serveti 1 milyar doların üzerinde 41 aile/kişi varken, bu yıl sayı 44'e yükseldi. Türkiye'nin en zengin 100 ailesinin neredeyse yarısı da milyar dolarlık barajı aştı. ‘’
‘’ Ekonomist Dergisi'nin bu yıl listeye yeni giren isimleri, Cevahir Ailesi, Branştayn Ailesi, Falım ve First sakızlarının üreticisi Intergum'u 450 milyon dolar peşin bedelle Cadbury'e satan Amram Ailesi, Ersin Pamuksüzer, Topbaş Ailesi, Uran Ailesi, Mehmet Ali Aydınlar ve Yahya Kiğılı oldu. Servetini vakfına bağışlayan ve geçtiğimiz mart ayında vefat eden merhum Kadir Has'ın ailesi listede yer alamadı. Bu yıl listeye giremeyen diğer isimler ise Ahmet Hamoğlu, Hakko Ailesi, Erdoğan Özgörkey, Eskiyapan, Ahmet Çetinkaya, Molu ve Tahincioğlu aileleri oldu. ‘’

Evet benden önce zenginlik sıralamasına girenleri Ekonomist dergisi’nin araştırmasından öğrenmiş bulunuyorsunuz.

Evet, beni 101. zengin Türk yapan servetimi ve artı değerlerimi açıklıyorum.

- Rahmetli sevgili Vehbi Koç, benim dostumdu. Antalya’daki Talya Oteli’ndeki sohbetlerimizde bana hep ‘’ben para kazanıyorum. Sen güzel yaşıyorsun’’ derdi.

- Koç Holding’in 50.kuruluş yılında yayınlanan kitapta bir yazımla yer aldım.

- Türkiye’de ilk kez T.C.Turizm Bakanlığı’nın 25.kuruluş yıldönümünü şahsen kutladım ve bu geceme başta Vehbi Koç olmak üzere Türkiye’de Turizm Bakanlığı yapmış bakanlar katıldı.

- Türkiye’de trafik sorununa çare bulmak için kurulmuş Türkiye Trafik Derneği’nin dört kurucusundan biri oldum.

- Nejat Eczacıbaşı gibi çok değerli bilim ve işadamının övgüsüne mazhar oldum.

- Türkiye’nin ilk Halkla İlişkiler Uzmanı ve bu alanda duayen olan Betül Mardin ile aynı platformda hizmet verdim.

- Türkiye’de birbiri ardına açılan beş yıldızlı otel ve tatil köylerinin yüzde 70’nin temel atma ve açılış törenlerine katıldım ve çoğunun kral dairesinde kaldım.

- Ressam oldum ve resimlerim Türkiye’nin en önemli kişi ve kuruluşların duvarlarına asıldı.

- Türkiye’de 70’ten fazla sanatçının 500’e yakın eserine sahip olmanın haklı gururu içindeyim.

- Türkiye’de ilk sarı basın kartımı ‘’musahhih’’ olarak Olaylarla Yenigün Gazetesi’ndeki görevim nedeniyle aldım. Gazeteci Engin Köklüçınar’la çalışmaktan zevk duydum.

- Türkiye’de ilk kez yayına giren ve Maçka Maden Fakültesi’nin küçük stüdyosunda Cuma günleri seyirciyle buluşan TV programındaki tiyatro dizilerinde oynadım.

- Trafikçi Amca isimli çocuk oyununu yazdım ve sahneye koydum. Bu oyun Trafik Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından okullara tavsiye edildi.

- Türk sinemasına gönül vermiş tüm sanatçılarla çalışma yaptım. Reji asistanlığı, senaristlik ve plato yöneticiliği yaptım.

- Hindistan Başkonsolosluğu’nda görev aldım. Kordiplomatik bir çevrede saygın yabancı misyonla ilişkilerim oldu.

- Türkiye’de ilk kez ‘’Profesyonel Otel Yöneticileri Birliği’’nin kurulmasına öncülük ettim.

- Bodrum’da ilk kez ‘’Tiyatromania’’ isimli bir grup kurarak, ‘’Kral Übü’’ oyununda büyük başarı elde ettim.

- Türkiye’de çok sayıda dergi ve gazetenin yayın direktörlüğünü üstlendim ve yazdığım haberler başta Hürriyet ve Milliyet olmak üzere sayfalarında çıktı.

Yaptıklarımla 101. zengin Türk olarak bu gururumu sizlerle paylaşmak istedim. Bu liste tek yazıya giremeyecek kadar uzundur. Yani servetimin bir çoğu gölgede kalmıştır. O nedenle yarın benim bu liste dışında daha çok servetimin olduğunu ve bunları gizlediğimi iddia edenler olursa şimdiden özür diliyorum açık ve şeffaf bir vatandaş olamadığım için.

Milliyet blog’daki yazar arkadaşlarım ve okurlarım da benim en büyük zenginliğimdir.

Bu böyle biline…


 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..