Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '15

 
Kategori
Matematik
 

Türkiye'nin ilk Matematik Müzesi Aydın'da açıldı

Türkiye'nin ilk Matematik Müzesi Aydın'da açıldı
 

Aydın Özel Başak Koleji, Tales Matematik Müzesi


Siyasetin olağanca yoğunluğu ve gürültüsü içinde, güncel konuların dipsiz kuyularında kaybolan insanoğlu bazen umulmadık yerlerde gerçekleşen güzel şeyleri görünce, hayata olan umudunu ve inancını korumak istiyor. Kamu kurumlarının yapması gereken bilimsel ve sanatsal atılımların bazı özel teşebbüslerle ortaya konması, o kişilerin ne kadar önemli bir işlevi yerine getirmiş olduklarını ortaya koyuyor.

Aydın’da Özel Başak Koleji’nin gerçekleştirdiği, Türkiye’de bir ilk olan Matematik Müzesi’de işte böylesine önemli bir bilimsel atılım projesi olarak tebrik edilmeyi ve desteklenmeyi hak ediyor. Projenin fikir babası olan Metin Akyol’dan öğrendiğim kadarıyla müze, aynı zamanda Avrupa’nın da en kapsamlısı. Eğer benim gibi matematikle eğitim hayatımın başlarından bu yana çileli bir ilişki çekenlerdenseniz sakın ola konuya hemen mesafeli durmayın. İçinde yer alan birbirinden renkli öğretici ve tanıtıcı aletlerle, matematiğin aslında bizlere gösterildiği ve bizim yanlış anlamamıza neden olacak şekilde korkutucu olmadığını kavrıyorsunuz. Burada ayrı bir tartışma konusu gündeme gelebilir. İnsanların öğrenme düzeylerinin eğitimcilerin modern eğitim metotlarını kullanması ile alakalı olduğunu da unutmamamız gerekiyor. Eğitimde drama yöntemi ile artık birçok ders, öğrencilere korkutucu gelmiyor ve daha rahat öğrenmelerini sağlıyor. Örneğin bu müzede yer alan çeşitli matematik teorilerinin, oyunsu bir şekilde çocukların dikkatini çekebilecek materyaller şeklinde düzenlenmesi çok başarılı bir planlama olmuş.

Matematiğe karşı ön yargılı birisi olarak, bazen onun çok soyut ve anlaşılmaz olmasından dolayı bir türlü sevemez ve ilgi göstermezdim. Projenin fikir babası olan Metin Akyol ile lise yıllarımızda matematiğin gerekliliği ve işlevi üzerine tartışmalarda bulunurduk. Onun bana söylediği matematiğin gerçek işlevini tiyatro eğitimi almaya başladığımda anladığımı hatırlıyorum. Bir karakteri yaratma ve yorumlama aşamasında karşıma çıkmıştı matematik.  Dramatik bir metin oluşturduğumda yine matematiğin evreni kaplıyordu tüm olaylar dizisini. Sanatında bir matematik olduğunu keşfettiğim günden bu yana matematiğin galibiyetini çoktan kabullendim. Hayatta her şeyin matematikle ilişkisi vardır çünkü her şey zaten matematiktir.

Eğer sizlerde matematiğin şampiyonluğunu görmek istiyorsanız, Türkiye’nin ilk matematik müzesini ziyaret edebilir, onun büyülü dünyası ile tanışabilirsiniz.

Türkiye’de onlarca eğitim kurumu var, ancak böylesine önemli projeleri ortaya koyanların sayısı maalesef bir elin parmaklarını geçmiyor. Öncelikle devletin ilgili kurumlarının daha sonra ise özel teşebbüslerin bu konuya gereken ilgiyi göstermesi gerekiyor. Çünkü önlerinde Aydın’da yer alan ve Türkiye’de bir ilk olan Tales Matematik Müzesi var.

Ortaya koydukları bu eserle, tarihe geçen Aydın Özel Başak Koleji Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ayaydın’ı, Kurucu Temsilcisi Alp Ayaydın’ı, kurumun eğitim danışmanı ve projenin fikir babası Metin Akyol’u ve diğer emeği geçenleri yürekten kutluyorum.

 

Serkan Fırtına

serkanfirtina35@gmail.com

                 

 

 
Toplam blog
: 43
: 516
Kayıt tarihi
: 25.10.14
 
 

1981 İzmir doğumlu. Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü'n..