Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye'nin Önündeki Tehlike: SBS

Türkiye'nin Önündeki Tehlike: SBS
 

Değişen sınav sisteminin açıklanmasından ve eğitim-öğretimin başlamasından bu yana yaklaşık üç ay geçti.

Yeni sınav sistemi gereği, bu yıl 6. ve 7. sınıflara; gelecek yıldan itibaren de ilköğretimin ikinci kademesindeki her sınıfa öğretim yılı sonunda SBS yapılacak ve üç yılın ortalamasına göre öğrenci hak ettiği liseye yerleştirilmiş olacak.

Ancak gözlemlediğim kadarıyla bugün olmuş yetkili ve ilgililerce SBS hâlâ hakkıyla ve detaylarıyla anlaşılmamış.

Sistemi tam anlamamaktan ve SBS’nin uygulama kriterlerinden dolayı;

Öğrenciler tedirgin,

Veliler tedirgin.

Ve ben de bir eğitimci olarak tedirginim.

DİPLOMA PUANI VE OKUL İNİSİYATİFİ BU KADAR ÖNEMLİYKEN:

ENDİŞE-1:
Okullarda; öğretmen, idareci ve rehberlik-psikolojik danışmanlar SBS’yi ne kadar anlayabildiler ve öğrenciye, veliye ne kadar anlatabildiler?

ENDİŞE-2:
Okullarda yıl sonu karne notunun %25, davranış notunun %5 olması SBS’ye kaç puan olarak yansıyacağı kamuoyu tarafından tam olarak bilinmemektedir.

Görüştüğüm ve gözlemlediğim kadarıyla öğrenci, veli, öğretmen ve idareciler karne notunun SBS’ye 25 puan etkileyeceğini sanıyor.
Sanıyorlar ki 500 puan üzerinden değerlendirilecek SBS’ye öğrencinin okul performansı 25 puan etkileyecek.
Bu, korkunç bir yanlış!

%25 puan farklı, 25 puan farklı şey. Şimdi sıkı durun.
Karne notu, 500 puanın tam 125 puanını kapsıyor, davranış notu da 18.75’ini.

Yani bir öğrencinin okul performansı SBS’ye 500 puanın 143.75’i olarak etkileyecek.
Müthiş bir puan… Bu puan için neler yapılmaz!!

Hal böyleyken hiçbir öğretmenimiz ve idarecimiz bu gerçeği görmezden gelip öğrencilerine eski mantıkla not veremez.
Öğrenci ve veliler okulu ve karne notlarını her zamankinden daha çok önemsemelidirler.
Okul idaresi; ders, öğrenci ve okul başarısını çok iyi gözlemlemelidir.

ENDİŞE-3:
Okul puanı bu denli önemliyken aynı seviyedeki öğrenciler farklı okullarda farklı karne notuna sahip olabileceklerdir. Çalışan-çalışmayan öğrenci kriteri bu sistemde göreceli olmamış mıdır?
Mesela A okulunda zayıf alan bir öğrenci B okulunda olsa belki çok daha iyi not alacaktır.
Not standardı hiçbir zaman adil olamayacaktır.

ENDİŞE-4:
Bu SBS ilçelerde bile yapılacaktır. Bırakın ilçeleri bazı şehirlerde bile hemşehricilik ve bölgecilik düşüncesiyle öğrencilere şişirme notlar verilmeyecek midir? Bunun önü nasıl alınacaktır?
Bu sistemin adil olacağını kim garanti edebilir?

ENDİŞE-5:
Kimi veliler, dershaneler ve eğitime ek bütçe ayırırken öğrencisinin başarısının daha yüksek olması için okul idaresine ve ders öğretmenine baskı yapmayacak mıdır?

ENDİŞE-6:
Kimi öğretmenler kişisel sorun veya çıkarları için öğrenci ve veliye karşı notu koz olarak, silah olarak kullanacak mıdır?

ENDİŞE-7:
Yukarıdaki hassasiyet ve endişeler dikkate alındığında her eğitimci ve velinin yaşadığı şehrin ve o şehirde sınava girecek öğrencilerin Türkiye’deki başarısının olumsuz etkileneceğinden kaygılanmaları ve kendince çözüm aramaları doğal değil midir?

ENDİŞE-8:
Liseye geçişte yaşanacak adaletsizlikler ve bölgecilik ilerde Türkiye'nin kadrolarının şekillenmesini etkilemeyek midir?

Benim endişelerimde haksız olduğumu kim söyleyebilir ve SBS’nin adil bir sınav olacağını kim garanti edebilir?

resim:www.aykirihaber.net

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..