Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '18

 
Kategori
Şiir
 

Tutsak Yürüyüşü

Tutsak Yürüyüşü
 

_____________ Peter Marlow, İngiltere, 1994 __________


gülüşünden dökülen
güllerle sarmıştım yaralarımı
yaşamımın cayılmaz parçası
oluvermiştin birden
 
ruhum kaç kışa sürgündü bilmezken 
sen çıkıp gelmiştin âniden
bahar sanmıştım seni 
miskî amber çiçeklerinden
 
biraz çocukça / biraz arkadaşça
ve biraz aşkça bağlanmıştım sana
belki de alışkanlığımdın
 
nedense gölgeliydi, bu sevginin bir yanı
lâkin, bir annenin çocuğunu sever gibi sevdim seni hep 
karşılıksız ve çıkarsız bir kollayışla 
 
tutsak yürüyüşüydü ardındaki adımlarım 
gözlerin / uzak olsalar benden meraktaydım
nereye bakar, kime değerler ben olmayınca
yakınımdayken korkardım 
ateşti her iki halde de
 
ferahlık veren dolu dolu yağmurken
karanlığın içinde cılız bir fısıltı gibi 
dıştaki izleri silen
yüz görümlülük 
incecik oldu yağmurun
 
içten içe yanar kalbim
medetsiz meyde yalan tebessümlerim
acının, o kocaman cüssesi altında
açmadan yere düştü tomurcuğum
 
artık / imkânsız gibi senle soluk almak 
tende hüzün / tinde hüzün
görmez ki bebeği gözümün 
 
nedeni yok, neşesi yok
adı bilinmeyen bu ateşin
 
neden koşar durur hâlâ peşinden
neden yanar kalbim durmadan 
 
gece körlüğünde ilerliyorken gölgesiz günlere
sesim kaybolup gidecek yok içinde
 
kucağına gömdüğüm başım
düz aynada, eğri görüntüsünü görmez gözüm
 
kırılabilse yüzeydeki renkli sır
meydana çıkacak kil 
ama olmuyor
köklenmeyecek, sudaki çiçek budağı köklenmeyecek belli
katıksız bir teslimiyet yalnızca benimkisi
 
 
15 Haziran 2009
 
Hâdiye Kaptan
 
  • (c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....