Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Ayşenur Kurtuluş Peltek

http://blog.milliyet.com.tr/ayk

21 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Üç nokta

Üç nokta
 

. . . üç nokta peş peşe. Önde giden umursamaz, küstah , kibirli, çirkin. Onu takip eden daha çok genç, heyecanlı, meraklı, güzel. Arkadaki endişeli, tereddütlü, korkak.

Öndeki sinirleniyor ortadakinin ondan güzel olmasına, onu takip etsin istemiyor. Onu yanında görürlerse dikkatlerini toplayamaz kimsenin, öncelik onun olmalı. Ortadaki baştakini gözlüyor, o ne yaparsa yapmaya çalışıyor, yürüyüşünü inceliyor, taklit ediyor, o durunca duruyor, gidince gidiyor, arkasını dönünce o da dönüyor. O arkasını dönünce arkadaki şaşırıyor.

- Ne oldu? Bir şey mi oldu? Neden döndün? Kaçacak mıyız? Kim geliyor?

- Kimsenin geldiği yok, öndeki döndü arkasını.

- Sen neden döndün? Onun çirkin yüzünü görünce korkudan mı döndün? Yoksa sana kötü bir şey mi söyledi? Korktun da mı döndün?

- Hayır hiçbir şey olmadı. O sadece arkasını döndü ben de o dönünce döndüm.

- Bak şimdi de önüne döndü.

- Yaa! Hemen dönmeliyim ben de!

- Neden? Arkamda biri mi var? Niye döndün?


Öndeki hızla ilerliyordu, ortadaki ona yetişmeye çalıştı, arkadakinin korkudan kalbi öyle hızlı çarpıyordu ki. Öndeki birden durdu. Ortadaki öndekine, arkadaki ortadakine çarptı.

- Ne diye dolanıyorsunuz peşimde kaç saattir?

- Hiç.

- Hiç mi? Bir hiç için mi rahatsız ediyorsunuz beni?

- Rahatsız etmek istemezdim.

- Etme o zaman artık.

Öndeki önüne göndü ve yürümeye devam etti. Ortadaki adımlarını dikkatli atarken ses çıkarmamaya çalışıyordu. Öndekini kızdırmak istemezdi, ondan öğreneceği çok şey vardı.

- Bak istemiyor bizi, hem bize bağırdı. Neden bağırdı? Kalbim fırlayacak gibi. Acaba ölür müyüm? diye sordu arkadaki.

- Saçmalama canım, ne ölmesi. Koştun ya ondan.

- Neden koştuk biz? Bak istemiyor bizi zaten. Bize bağırdı, ondan hızlı çarpıyor kalbim.

- Koştuk ya hızlı hızlı , ondandır.

Öndeki göz ucuyla arkasına baktı adımlarını hızlandırdı. Takip etmeye devam ediyorlardı. Aniden bir satır aşağı atladı, yukarı baktı, bir kahkaha patlatıp yürümeye devam etti. Ters yönde ilerliyordu, karşısına virgül çıktı.

- buradan gitmelisin.

- Neden?

- Burası dolacak birazdan.

- Ama şimdi boş.

- Ama birazdan dolacak, zaten benim arkamda bekleyen birsürü kişi var, ilerleyemezsin.

Onu iterek sürükledi, bir satır aşağıya düşürdü. Ortadakiyle arkadaki daha yeni inebilmişlerdi, arkadaki ortadakinin ellerinden tutup onu aşağı sarkıttı bir kez daha. Ortadaki inince dizlerinin üzerine çöktü ve arkadaki onun sırtına basarak yere indi.

- hey! Bekle bizi! dedi ortadaki.

- Gidin başımdan.

- Yardım etmen lazım bize.

- Nedenmiş o? Hem bu ne küstahlık. İstenmediğin yeri terk etmelisin! Bunu öğrenemedin mi??

- Öğrenmek istiyorum.

- Söylüyorum işte. İstenmediğin yerde durmamalısın.

- Onu biliyorum.

- Artık git o zaman, ikiniz de gidin!

- Onu sormuyorum. Başka şeyler öğrenmek istiyorum.

Öndeki şaşırdı. Ortadaki ona yalvarıyordu, ondan bilgi istiyordu. Acaba kendisine hayranlığından mı takip ediyordu. Tabi ya neden olmasın. Hem sürekli istediklerini de yaptırıp onu kullanabilirdi. Arkadaki de onun sözünden çıkacağa benzemiyordu. Ne de olsa korkuyordu ondan, bunu hissetmek çok kolaydı. Kim olduklarını sorarlarsa da hizmetkarlarım diyecekti. Uzun cümleleri tutmakta zorlanıyordu zaman zaman, ağır geliyorlarıd. Hele satır sonları yok mu? Taşıp düşmemek için çok çaba harcıyordu.

-Seni izliyorum. Çok önemlisin. Hep senden bahsediyorlar. Ben de senin gibi olmak istiyorum. Sen gelince susuyor herkes.

O güzel yüzünü görünce ortadakinin yine tepesi attı. Çok güzeldi, kendisiyse çok çirkin, arkadakinden zarar gelmezdi, salağın tekiydi. Ama ortadaki….

- Olmaz diyorum, git başımdan. İkiniz de gidin.

Adımlarını hızlandırdı. Koşmaya başladığında başı arkada onların gelip gelmediğine bakıyordu.

-Gidin artık, takip etmeyin beni.

Birden ayağı takıldı. Yerdeyken üzerine çöken karanlık ruhunu eziyordu. Toparlanıp kalkarken sayfa üzerine kapandı.

 
Toplam blog
: 6
: 402
Kayıt tarihi
: 30.07.07
 
 

1982'e doğdum.Uludağ mimarlık mezunuyum. Masalları çok severim...