Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '08

 
Kategori
Ramazan
 

Üç ölü, bir yaralı adam iftara yetişiyor!

Üç ölü, bir yaralı adam iftara yetişiyor!
 

Sabır ve denge,bizi melekler seviyesine yükseltir.


Mübarek ramazanın bu son günlerinde, yazmadan edemeyeceğim; sigara tiryakileri oldukları çok belli olan, "oruçlu" sürücülerin, davranış motiflerinden bahsetmek gereksinimi duydum; şöyle ki:


İftara çok az bir süre kalmış, trafiğe yakalanmışsanız, vay halinize!!!

Aşırı sinirli , küfür eden, trafik kurallarını hiçe sayan ve "iftara" yetişmek için her türlü illegal davranışı kendinde hak sayan sevgili müslüman kardeşlerim, oldukça ilginç bir yolda ilerlemekteler!!!

Arkada üç ölü, beş yaralı, adam iftara yetişiyor...

Ramazan ayı , bizlere öz disiplin sağlanması, kendimizi derinleştirip, farkındalığın artması, farklı boyutları algılamamıza yardımcı olan kutsal bir ikram, aslı bu !

Orucu tüm organlarınıza tutturunuz deniyor; bu ne demek? Bir saatten, bir saate aç kalıp, sonra öküz gibi yemek yemek, başka fiziksel ihtiyaçları gidermek değil!

Bize seçim hakları verilmiş, sağ duyu, hür irade seçimleri doğrultusunda ilerler.

Paylaşımcı yaşam, yoksulların içinde bulundukları zor koşullları anlayabilmek-açlık, susuzluk, yorgunluk, uykusuzluk gibi-

Ayrıca oruç sağlıklı olmamıza -sağlıklı insanlara farzdır- yardımcı olur. Bedenimizdeki toksinlerin atılması, daha net bir zihin-ne kadar uykusuzluk, halsizlikte yaşansa, faklı boyutları açan bir ibadettir oruç tutmak!

Neyi neden yaptığımızın farkına varıp, insan olmayı hedefleyelim, seçimimizi insan-ı kamil olmak adına yapalım.

Barbarlık, azgınlık, küçük hesaplar, hep ben ben ben olmuyor, biz varız!!!

Herkese hayırlı bayramlar dilerim benim sevgili Milliyet aile üyelerim, herşey gönlünüzce olsun! Nice bilinçli, huzur ve sevgiyle geçecek ramazanlara !!!

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..