Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

23 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ucuza kaza ile adam vurulur!!!

Ucuza kaza ile adam vurulur!!!
 

Hep merak ederdim, bu adalet heykellerinin gözleri neden bağlı olur diye. Galiba en sonunda anladım. 'gözüm bari görmesin, ne yaparsanız yapın' demek istiyor Türk adalet sistemini düşünerek.

Yılbaşı eğlencesi yapılan açık bir alanda, binlerce kişi varsa siz silahınıza davranıp ateş açıyorsanız, birisini vurmama ihtimaliniz sıfıra çok yakındır. Bunu düşünmemek için geri zekalı olmanız lazım. O kalabalıkta kurşun mutlaka birisine değecektir. Bunu hesaplayamamak da gerizekalılıktır. (aslında hiç sevmem ama bu tabirden daha uygununu bulamadım, üzgünüm)

İşte o zeka özürlülerden biri silahını çekti, ateş etti arkadaşlarıyla buluşmayı planlayan bir genci vurdu yılbaşı eğlenceleri sırasında. Katil zanlısı yakalanınca nasıl sevindim. 'İşte adalet yerini bulacak' dedim. Ama sevincim kursağımda kaldı yine. Bugün duydum ki vatandaşın kaza ile adam öldürdüğüne karar vermiş mahkeme. Bu ne şimdi? Adalet mi? Bu nasıl adalet anlayamıyorum ki. Yani o kalabalıkta ateş etmek ve adam öldürmek nasıl kaza olur anlamıyorum ki. Siz bir fili Paşabahçe'nin bir mağazasına sokun, heryer yerle bir olunca 'hayallah bu bir kazaydı kusurabakmayın' diyin. Var mı böyle bir anlayış bilemiyorum ki.

Demek ki neymiş birisinden kurtulmak istiyorsak çekip silahı kalabalıkta vuracağız sonra da' hayallah kaza ile oldu kusura bakma arkadaşım' diyerek paçayı kurtaracağız. Zaten kaza kurşunu demeseler bile zaman aşımından yine kurtulacaksınız. Yani, her kapı kurtuluşa çıkıyor bizim adalet sisteminde.

Sonra, neden hergün şiddet ve cinayetler artıyor diye kara kara düşünüp yalancı çareler arıyoruz. Daha ne olsun. Ne yaparsanız yapın ceza diye bir şey yok ki. Hapise bile girseniz, bedavadan karnınız doyuruluyor, tembel tembel yatmanız sağlanıyor, eh dışarısı soğuk, iş yok aş yok, bundan iyisi can sağlığı.

Ben hukuk okumadım. Hukukun neyi nasıl düşündüğünü bilmiyorum ama bana çok saçma geliyor bazı kararlar. Birisi bir suç işlemişse, öyle bir ceza almalı ki, bir daha yapmayı aklından bile geçirmesin. Aklını kontrol ederek mi başlarsınız, yaptığı olayı bin kere anlatarak olmayan vicdanının sesini duymasını mı sağlarsınız bilmiyorum ama bir şeyler yapmak lazım. Böyle ödüllendirir gibi bedavadan besle ondan sonra sal sokaklara yine gelene kadar bekle. Oh ne ala memeleket.

10 yaşındaki çocuğun suç dosyası söylenen kabarıklıktaysa, o çocuğu salıvermek insanlığa sığmaz. O çocuğun topluma kazandırılması için bir şeyler yapılmazsa Tv lerde göründüm diye havalara girmesinin önüne geçilmezse yarın bir gün O'da birilerini vurup öyle gelecek karşınıza.

O annenin, babanın yürek acısı nasıl dayanır bu komik karara bilmiyorum. 4 sene sonra çıkıcakmış. Belki daha bile önce çıkacak. Bu mu adalet şimdi? Adalet buysa lütfen birileri bana açıklama yapsın burada cezayı ölen mi, öldüren mi aldı?

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..