Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '19

 
Kategori
Müzik
 

Udi Bestekar Handan Metin

 Bir gün bir arkadaşımın daveti üzerine bir koroyu dinlemeğe gitmiştim .Arkadaşım  Aşk-ı Musıki adında bir koroya gittiğini ve koro şefinin Handan Metin isminde bir hanım olduğunu ve derslerinin çok zevkli geçtiğini anlatmıştı. Bir çalışma gününde bende gittim çalışmaya. Handan hanım o kadar güleryüzlü ve kalender bir insandı ki gerçekten  şaşırdım. Çünki benim şimdiye kadar tanıdığım bütün koro şefleri bayağı kibirli duruşları olan, asık yüzlü insanlardı. İlk görüntüde ama daha sonra konuştukca onlarında aslında yumuşak ince ruhlu insanlar olduklarını anlıyordunuz. Handan hanımda öyle ama sıcak bir insan dış görünüşü de iç  görünüşü de öyleidi. Handan hanım bir de ud çalıyordu ve korosunu bu şekilde idre ediyordu.Tabii başka sazlarda vardı.Ben ud çalışına çok sevinmiştim. Çünkü o sıralar bir ud hocası arıyordum kendim ders almak için. Hemen çalışmaya ara verdiklerinde kendisi ile konuştum. Bana ders verebileceğini söyledi. Çünkü zaten böyle benim gibi meraklı amatör ud çalmak isteyen bir çok kişiye ders veriyormuş. 

Sonra kararlaştırdığımız günlerede derslere başladık. Dersler çok zevkli geçiyordu. Tamamıyle kendine has bir yöntemle beni sıkmadan korkutmadan ağırlaştırmadan, öğretmeğe çalışıyordu. Çünkü Türk Sanat Müziği içine girdikçe inanılmaz derin ve ağır külliyatlı bir musikidir. Onu tanıdıkça ne kadar derin bir kültüre sahip olduğunu fark ettim. Bu yüzden nasıl bu kadar kendisini yetiştirebildiğini merak ettim. Çünki insan kendisini yetiştirmiyorsa istediği kadar eğitim alsın olmadığı fikrindeyim. Ama önce yetenek olmalıydı. İnsan kendindeki o yeteneği ne zaman keşfeder nasıl anlar bunu hep merak etmişimdir. Ama yeteneği olan insanların çoğu , bu nu küçük yaşlarda hissediyorlar. Bu yeteneklerini etraflarına gösteriyorlar. Tabii etraflarında ilgili ve bilgili kişiler onları fark edinceye kadar . Bazen hiç farkedilemeden harcanıyorlar.Bu yetenekli insanlar çoğunlukla aileleri tarafından değilde ilkokula başladıklarında öğretmenleri sayesinde ortaya çıkarılıyor.

Handan hanım 1960 Sarıyer doğumlu. Ancak dedesi Batum'dan İnegöl'e göç etmiş, orda İnegöllü bir ailenin kızı ile evlenmiş ve 2. Dünya savaşında şehit düşmüş. Handan hanım ın annesi ve babası ikisininde sesleri güzelmiş ve yedi yıl birbirlerine aşklarını çalıp söyleyerek anlatmışlar. Yani yetenek aileden geliyor. Tabii okul a başlayınca da hemen öğretmenleri keşfeiyor ve okul konserlerine, hatta şehirlerarası yarışmalara solist olarak katılmasını sağlıyorlar. İlk orta ve lise eğitimini Bursa nın İnegöl ilçesinde tamamlıyor. Burada Musiki derneği başkanı onu keşfediyor hatta konsevatuara yazdırmak istiyor. Ama ailesi izin vermiyor. Handan hanım 13 yaşında gitar, akerdeon ve piano çalıyor kendi kendine öğrenerek. Ailede başaka müzisyenlerde var.

Sonra  1975 yılında evleniyor ve İstanbul a taşınıyorlar. Tabii çocukları olunca pek müziğe zaman ayıramıyor. İlk kızının doğumundan sonra eşi ona bir ud hediye ediyor. Bu hediye aslında onun ileriki yıllarda hayatına yön veriyor. İki yıl ud duvarda asılı duruyor. Sonra kendi kendine uğraşmaya devam ederken 1984 yılında Kadıköy Musıki derneğine başlayarak Trt. saz sanatçısı ve koro şefi Rıdvan Aytan dan dersler almağa başlıyor. Sonra udi Sinan Kayan ve udi bestekear Hüsnü Üstün den, nazariyat solfej usul dersleri alıyor.Hüsnü Üstün den özel olarak ud, nazariyat, diksiyon ve şan dersleri alıyor bu 8 yıl sürüyor.

1990 da Üsküdar Musıki derneğine giriyor. 1. ve 2. sınıf sınavlarını başarıyla geçiyor. 3. sınıfa geçtiğinde ona burada egitmenlik yapması teklif ediliyor. Ancak ailevi nedenlerle derneği bırakmak zorunda kalıyor.

1990 Yılında beste ve şiir çalışmalarına başlıyor. Aynı yıl besteci ve söz yazarı olarak MESAM a (Türkiye musıki eseri sahipleri meslek birliğine ) üye oluyor.

1991 yılında sözleri Halit Çelikoğlu na ait( Bir Darıdık, Bir barıştık) adlı uşşak şarkısını. Daha sonra sözleri Ayşe Birgül Yılmaz a ait( Unutamazsın) adlı hicaz şarkısını, Metin Milli Hülya Avşar ve bir çok yerel sanatçı kasetlerde cd lerde ve televizyonlarda okumuşlardır. Sözleri kendisine ait olan (kıskanıyorum) adlı hicaz şarkısını İnegöl ün yerel sanatçılarından Haluk Şenöz ) cd sinde  okumuştur.Yurt dışında Mesam a kayıtlı olan şarkılarından söylendiği zaman telif hakkı ödenmektedir.

Hala hazırda notaya alınmış 60 ın üzerinde eseri vardır. 20 şarkısının sözleri kendisine aittir. Bestekar TurhanTaşan ın düzenleyip hazırladığı (Türk Kadın Bestekarları) külliyatında 52 adet şarkısı notası ile yer almaktadır. 

1992 yılında hocası Hüsnü Üstün ün Kadıköy de (Beste Müzikevinde ) ud nazariyat usul dersleri vermeye başlamıştır. Halen ud dersleri vermeğe devam etmektedir.

2002 _2011 de Küçükyalı Bülent Tütkeli Anadolu Musıki derneğinde usul nazariyat ud dersleri vermiştir.Ve koro şefliği yapmıştır. 

Halen 2017 yılında Aşk-ı Musıki Topluluğunu kurmuş ve Türk Sanat Müziği konusunda diksiyon nazariyat solfej ve ud dersleri vermeye devam etmektedir.

 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..