Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '21

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

UKRAYNA - KİEV

UKRAYNA:KİEV :8/10/2021. 130 ,c yurtdışı çıkışım, 75 ci ülkem. 2020 yılında aldığım biletleri bugün kullanmak nasip oldu.Thy 1255 nolu 13,15 uçağı ile 1,5 saatte kiev indik.Şimdi bildiklerinizi unutmamak şartı ile bir kenara koyun. Ben,4 aşı oldum,avrupa uyumlu sağlık pasaportunu çıkardım, 30 bin euro luk sigorta mı yaptırdım, kiev Türk büyük elçiliğinin kaç gün kalacaksan+ 5 × 50 $ ikazını dinleyip paramızı yanımıza aldık,pasaport kuyruğuna girmek için bizi bankolara yönlendiren bayan memura e nabızdaki aşı kartımı gösterdim ve gümrükçünün karşısına dikildim ,elimde dosyalar, cebimde paralar pasaportu uzattım maskeni aç dedi mührü bastı ve yürüdüm. Yani hiçbir evrak istemediler. Valizi alıp gümrükten çıktım tam karşımda vodafon standı türkçe konuşuyorlar 300 gravni( 10 avro) verdim 10gw internet aldım. Skaybus ile mi, trenlemi gitsem diye düşündüm otobüs tam çıkışın sol tarafında, tren de sağ tarafında trene, otobüsten 50m daha fazla yürüyoruz sağa dönüyoruz 30m ilerde, 80 gravni verdim ormanın içinden 45 dakika süren güzel bir yolculukla
son durak olan kiev Pasazhyrskyi ( vazgal) ana tren istasyonuna geldik. Bizim airbnb den tuttuğumuz yer, ivana Mazepy street 9 kiev adresinde, olunca taksi tuttuk 30 dakikada eve ulaştık 363 gravni =14 $ ödedim. Kazığı burda yedim.
 
13 geceliğine 6200 tl ( 700 $) ödedik. Yeri fena değil 45m bir apart 10 üzerinden 7 alır. Odamız mimari harikası olan SALUT hotelin , karşı tarafında, karşıya altgeçit ile geçiliyor ve geçitin altında NOVUS market var.840 gr pişmiş tavuk aldım 117 gravni=4,5 $. 325gr pilav aldım 39 gravni =1,5 $. 5 lt su 32gravni = 1,2 $.bu örneklere bakınca ucuz olmadığını göreceksiniz.
Odamız Arsenalna metro istasyonuna 250m,7 dakika yürüyüş mesafesinde.
 
9.10.2021: Sabah evden çıktık ana caddeden sola dönüp Arsenalna metro ist geldik.Bu gün cumartesi diye veya baska bir sebepten metro ücretsiz miş.Enson durak olan Akademmistechko durağında indik.Buraya yanlışlıkla gelmemize rağmen isabetli oldu büyük bir pazar kurulmuş onları gezdik.Oradan geriye gelip Khereshchatyk (kirişatik) istasyonunda indik,meşhur caddeye gelmiş olduk.Metroda çıkarken kirişatik kapısından çıkın sağa dönün 150m sonra görmek istediğiniz meydan ve anıtlar karşınızda olacak. Kemer şeklindeki Özgürlük anıtı da burada. Burada sırtınızı altın heykele dönün alt geçitten karşıya geçin heykeli baz alarak yürümeye başlayın tereddüte düştüğünde intercontinantal oteli sorun, hyatt oteli sorun bu güzergahta görmek isteyeceğini tüm cadetral,park,anıtlar mevcud.St sofia' Cathderal geçin yolu bırakmayın St Andree's Church ve meşhur Andryivski yokuşun a geleceksiniz,giriş kişi başı 70 gravni= 3$. Soldaki andryivski yokuşundan aşağı inmeyin sağı takip edin merdivenlerden aşağı inin Dinyeper nehrini ve panoromik manzarayı göreceksiniz. Aynı yoldan geri gelin katedrali sonundaki yokuş Andryivski yokuşu burada zanaatkarlar,ressamlar, hediyelik eşya satıcıları bar,restoranlar var.Aşağı inerken ilk sokan ta Bulgar iş müzesi bulunuyor. 16000 bin adım atmıştım eve nasıl geldiğimi hatırlamıyorum, biraz dinlenip Arsenalna istasyonunun bulunduğu meydana gideceğiz. Meydanda 20 kadar lüks restorant ve foodland market var,çok kalabalık olduğundan giremedik.
 
10/10/2021 :Sabah bir arkadaşımın tavsiyesine uyarak M2 mavi hattan OBOLON semtine gittik.Dışarı çıkmadan görevliye Dream yellow market gitmek istediğinizi söyleyin, çıkıştan 250m sahil tarafında.Çok uzun bir avm herşey mevcud, en son çıkıştan 500m sonra kiliseyi geçin 100m sonra dinyeper nehrine ulaşacaksınız. Sahil tanzim edilmiş dinlendirici bir tasarımı var. Kahvenizi için biraz nefeslenin.Sırtınızı nehri dönün gelen 559 nolu minibüse binin 10 gravni verin,15 dakika sonra stadı geçince Heroolv Dnipra metro istasyonunda inin.Burası m2 mavi hattın son durağı dır. Buradan binin fenikulerin olduğu POSHTOVA PLOSHCHA istasyonunda inin fenikuler yazısını takip edip dışarı çıkın, sol tarafınızda fenikuler.Sağa dönün yolun karşı tarafına kiliseye doğru yürüyün. Kilisenin arka tarafına yürüyüp sahile inin, inmeden mcdonald birşeyler yiyin.
 
Sahilde yürüyüş yapın.
 
Toplam blog
: 43
: 1428
Kayıt tarihi
: 06.12.09
 
 

Selam arkadaşlar, ben Hasan Üner (Pina Hasan). 01.01.1956, Erdek doğumluyum. İstanbul Şişli Kolej..