Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '18

 
Kategori
Şiir
 

Ünal Şöhret Dirlik'ten Bir Şiir

Ünal Şöhret Dirlik'ten Bir Şiir
 

Şair ve eğitimci yazar   Ünal  Şöhret   DİRLİK,  Fethiyelidir. Uzun yıllar Türk Milli Eğitim bünyesinde görev yapmış deneyimli bir öğretmendir. Mesleğinin yanı sıra şiir, sanat edebiyat ve folklor (halkbilimi)  ile   uğraş veriyor. 25' e   yakın esere imza atmış örnek bir öğretmendir. Fethiye’de adı bir kütüphaneye bile verilmiştir.  Hakkında    tezler hazırlanmıştır. Türk kültürüne  hizmet  eden bir yazın eridir...

Geçenlerde  evdeki kitaplığımı karıştırınca bir kitabımın içinde bir şiiri pat diye önüme  düştü.  “GELİRİM”  adını taşıyan bu aşk şiiri bana 1988’lerde imzalayıp armağan etmişlerdir.

Genel olarak Ünal Şöhret Dirlik şiirlerini serbest yazıyor, ancak bu şiiri Karacaoğlan tarzında halk şiiri geleneğine uygun olarak yazmıştır. Şiir  6+5=11  heceli olup,  kafiye (uyakları) halk şiirimizin  tarzına  uygundur.  

Bu güzelim şiiri tam 30 yıldır arşivimde saklıyorum.  “GELİRİM”  adını verdiği aşk şiirini sizlerle paylaşmak istiyor ve buradan sevgili şair dostum Ünal Şöhret Dirlik’e sağlıklı günler dileklerimle selvam ve saygılarımı gönderiyorum. Sözü Ü.Ş.Dirlik’e bırakıyorum:

           GELİRİM

Haber gönderirsen bir gün“gel“diye
Yüce dağları yol eder gelirim
Umudum tükenir, çarem kalmazsa
Gözyaşlarımı sel eder gelirim

Hiç, hiç azalmadı yürekte aşkın
Benin sevdan ile olmuşum şaşkın
Akar sular gibi daima taşkın
Kuş kanadına yel eder gelirim

Uzarsa arada aşılmaz yollar
Çiçek çiçek olur ağaçta dallar
Selam getirirse mektupta pullar
Bütün varlığımı pul eder  gelirim

Haber gönderirsen bir gün gel diye
Ferhat gibi dağı, taşı del diye
Bir emanetin var bende al diye
Güle, oynaya el eder gelirim

Aşık Şöhret der ki, yüreğim yanar
Ağustos ayında soğuktan donar
Buna gönül derler her dala konar
Geçitsiz nehre sal eder gelirim.

                              Ünal Şöhret DİRLİK
                                     1988- Fethiye


Abdülkadir Güler / 21 Ocak 2018-  SÖKE





 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..