- Kategori
- Eğitim
Üniversite sınav sonuçlarına bakış
2006 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonuçları dün açıklandı. Sonuçlarda göze çarpan hususları irdeleyelim:
Yaklaşık 900.000 aday (sınavı geçerli sayılanların %60'ı) Fen Bilimleri testinden, 526.000 aday (sınavı geçerli sayılanların %35'i) Matematik testinden bir puan bile alamamış. ÖSS'ye giren lise son sınıf öğrencileri Fen Bilimleri testinde 30 sorunun ortalama 2.8'ini, eski mezunlar dahil bütün adaylar da ortalama 2.7'sini doğru yanıtlayabilmişler. Bu sonuçlara baktığımızda, ilim irfanla uğraşacak, bilim yapacak bir nesil gelmediğini görüyoruz. Hesabı zayıf olanların sayısı da az değil ki bu kardeşlerimizin de ticaret hayatına atılmaları, muhasebe işi yapmaları zayıf ihtimal gözüküyor. Aksi düşünülürse, kendileri ya da potansiyel müşterileri olacak bizler için durum vahim olur gibi..
29 bin 963 aday sınava girmemiş. Bu arkadaşları tebrik etmek lazım! "şimdi kalkıcan sınava gidecen, soruları yapacan, es kaza bir yer kazanacan, gidip kayıt yaptıracan, 2 ya da 4 sene okuyacan, mezun olup iş arayacan, bulamayacan, sürünecen" öngörüsünü biraz geç ama diğerlerine nazaran erken görüp rutin hayatlarına devam etmişler.
Sınavı geçersiz sayılan 109 adaydan 4'ü yerine başkasını sokmuş - hayata da arkadaşları devam etsinler yerlerine, 11'i kopya çekerken yakalanmış - çekmezsek olmaz, 32'si sınav, 8'i de kıyafet kuralına uymamış - kurallar uymamak içindir.
27 bin 864 aday puanı hesaplanamadığı için sıfır almış. Bu durumdaki öğrencilerin sayısı geçen yıl 57 bin 163 imiş. Puanı hesaplanamayacak şekilde sınav yapabilmek de ayrı beceri olsa gerek ama bu beceride bu sene düşüş olmuş!..
30 sorudan oluşan Fen Bilimleri-1 testini 89, bir soru iptal edildiği için 29 soruya düşen Fen Bilimleri-2 testini de 104 aday tam olarak doğru çözebilmiş. İşte beyin göçü adaylarımız, lütfen kardeşlerimize sahip çıkalım...
9 bin 676 aday Türkçe testinden "0" puan almış. Kardeşlerimizin anadili sorunu olduğu kesin, yabancı dilleri varsa ne ala...
Ege ve İç Anadolu'dan en başarılı iller çıkarken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu, Karadeniz ve Marmara bölgelerinden başarılı il çıkmamış. Akdeniz durumu idare etmiş anlaşılan..
Tüm bunların ötesinde bu sınavı hayatın tek sınavı gibi düşünmemek lazım. Hayatta daha ne sınavlar var. Bu sınavdaki başarı ve başarısızlık, asla hayata yansıyan bir ölçüt değil. Önemli olan, bu sınavdaki başarıyı tüm hayata yayabilmek ve bu sınavdaki başarısızlığı geride bırakmayı başarabilmek ve gerekirse başka alternatifler yaratabilmektir.