Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Üniversiteler ve özel çiftlikler

Üniversitelere akademik personel alımı usulen şöyle yapılır: Alınacak elemanlar ve istenilen özellikler, basın yoluyla büyük tirajlı gazetelerde ilan edilir. Son başvuru tarihi ve istenilen belgeler belirtilir. Sınav yapılacaksa, sınav yeri ve tarihi ya bu ilanla ya da yazıyla bildirilir. Sonra sınav yapılır ve başarılı görülenler ilan edilerek, atama için işlemlere başlanır.

Beni başvurduğum Üniversitede de eleman alımı böyle yapıldı. Tabii ki benim dışımda. Üniversiteye Akademik Personel alınacağı, basın yoluyla duyuruldu. Alınacak elemanların özellikleri belirtilerek, bizzat başvurmaları istendi. Arkasından, yazılı ve sözlü sınav yapıldı. Sınav sonuçları ilgili Fakülte panosunda ilan edildi. Bundan sonra atama için işlemlere başlandı. Çalıştığım Üniversiteye yazı yazılarak; “… akademik personel temini maksadıyla yapılan sınavda başarılı olarak, Üniversitenin Fen-Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim görevlisi kadrosuna atanmaya hak kazandığım” belirtildi. Ayrıca, “Adı geçen kişinin üniversiteden ayrılmasına  muvafakat edildiği taktirde, incelenmek üzere sicil özeti, son iki yıla ait sicil raporu ve Güvenlik Soruşturma Belgesinin gönderilmesi” arz edildi.

Bunun üzerine çalıştığım kurum istenilen belgeleri hazırladı ve adı geçen kuruma belgeleri  elden teslim ettim. Benimle birlikte sınava girip başarılı görülenlerden işlemleri tamam olanların atamaları, -benim dışımda- yapıldı. Benim dosyam beklemeye alındı. Atamanın gecikmesinden dolayı, randevu alarak, Rektör ve ilgili Fakülte Dekanı olan yardımcısıyla uzunca bir görüşme yaptım. İstenildiği için mesleki geçmişim hakkında uzunca bilgi verdim. Atama için beklerken, kurumuma gönderilen yazıda, “… Üniversiteniz … Fakültesi Öğretim Görevlilerinden ………    …..’ın atamasından Rektörlüğümüzce vazgeçildiğinden, ilgi yazınız ekleri iade edilmiştir. Bilgilerinize arz ederim.” denildi.

Benzer uygulamalara birçok Üniversitede rastlanılmaktadır. Sadece benim çevremde olan, yakından tanıdığım beş kişi –biri Prof. Dr, diğeri Y. Doç. Dr. Olmak üzere- bu durumda bulunmaktadır. Atamadan vazgeçmenin ölçütü nedir? Ya da niçin atamadan vaz geçiliyor? İdarenin gerekçe belirtmeden böyle bir işlem yapmaya hakkı var mıdır?

Sınav sonuçlarının açıklanmasından da öte, muvafakat yazışmaları yapıldıktan tam bir buçuk ay geçtikten sonra, atamadan, gerekçe belirtmeden vaz geçmenin haklı, mantıklı, tutarlı bir gerekçesi olamaz. Olsaydı, zaten belirtilirdi. Ayrıca, atamadan vazgeçme işlemi bu kadar geciktirilmeden, diğer adayların atamaları yapıldığı zaman sonuçlansaydı, bugün başka bir kurumda, başka bir görevde olacaktım. Diğer bir deyimle, çektiğim sıkıntılar bir yana, başka bir kuruma geçmem –başvuru zamanı geçmesi nedeniyle- engellenmiş oldu.

Rektörler; Diş Doktoru, Tıp Doktoru, Ekonomist, Avukat, İnşaat Mühendisi, vs. olabilirler. Fakat Üniversiteler onların; ne Özel Muayenehanesi, ne Özel Hastanesi, ne Özel Bürosu, ne Özel Yazıhanesi, ne de Özel Çiftlikleri’dir.      

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..