Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '22

 
Kategori
Eğitim
 

UPUES’in Öğrencileri

Bazı toplantılar vardır, okul gibidir. Aslında bütün bilimsel toplantılar birer okuldur. Katılımcılar öyle düşünmeliler. Bence her katılımcı, toplantıya bir öğrenci hissiyatıyla iştirak etmeli. Bir de gerçekten öğrenci olup sempozyum, konferans, çalıştay gibi etkinliklere katılma fırsatı yakalayanlar vardır. Bu imkânı değerlendirebilen öğrencilere ne mutlu.

 

Geçen yıl ilki çevrim içi olarak düzenlenen “Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu” (UPUES), bu sene 24-27 Mart 2022 tarihlerinde yüz yüze gerçekleştirildi. Gelenekselleştirilen ve Konya merkezli olarak yürütülen toplantıda ayrıca çevrim içi sunumlar için oturumlar da düzenlendi. UPUES 2022 için açılış programında konuşma yapmak üzere davet edildiğimde çok mutlu oldum. Zira böylesine değerli bir sempozyumda “Köy Koleji” düşüncemizi anlatma fırsatım olacaktı.

 

Konya Valiliğinin himayelerinde, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi iş birliğinde, Konya Büyükşehir Belediyesinin de destekleriyle icra edilen etkinlik oldukça başarılıydı. Konya Valiliği ve Konya Büyükşehir Belediyesinin işin içinde olmasını çok önemsiyorum, zira eğitim ile ilgili her etkinlik, kurumların ortak konusudur ve kurumların bu konudaki duyarlılıkları değerlidir. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erdal Hamarta, bütün detaylarla özenli biçimde ilgilenerek süreci yöneten anahtar kişiydi. Onun şahsında bütün paydaşları ve emeği geçenleri tebrik ederiz.

 

Sempozyumun açılışında konuşan Konya Valisi Vahdettin Özkan, sempozyumun öneminden bahseden bir konuşma yaptı. Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Cem Zorlu da önemli noktalara değindi. İfadelerinde yer verdiği gibi eğitim öğretim kurumlarının ve ortamlarının projeler yoluyla hayatın içinden konularla bağlar kurması daha etkili ve kolaydır. Hayatın içinden her türlü probleme çözüm olabilecek fikirlerin projeler marifetiyle test edilmesi de mümkündür. Eğitimin güncel ve gerçek hayatla ilişkisinin kurularak herkesin faydalanabileceği biçimde destek mekanizmalarıyla donatılması gerekir.

 

Bence bu sempozyumda Konya İl Milli Eğitim Müdürü Seyit Ali Büyük çok kıymetli bir rol üstleniyor. Kendisi, içtenlikle bu sempozyumu benimsiyor. Onun bireysel çabası, eğitim ordusunun öncüsü olan öğretmenlerin ilgisini ve aktif katılımını etkiliyordur. Yeniliklere açık olduğu ve eğitim süreçlerinde özgün çalışmalara alan oluşturma çabalarının olduğu açıkça anlaşılıyor. Öyle ki Konya’da proje tabanlı etkinliklerin sayısı da dikkat çekecek düzeydedir.

 

Açılışta çağrılı konuşmacı olarak yer aldım ve “Kırsaldaki Okulları Yeniden Düşünmek: Köy Koleji” konulu bir konuşma yaptım. Kırsaldaki köy ve kasaba okullarına yönelik yürüttüğümüz etkinliklerde sürekli ele aldığımız “Köy Koleji” düşüncemizi sempozyumda anlattım. Bunu her zeminde gündeme getirmeye çalışıyorum. “Köy Kolejleri” vurgusunu niçin yaptığımızı izah etme fırsatım oldu. Bu konuyu eğitimcilerin dikkatine sunup Türkiye’nin gündemine taşıma yönünde bir adım daha atmış olduk. Köy okullarının avantajlı yönlerine değinerek ülkenin geleceği açısından köy okullarının iyi değerlendirilmesi gerektiğini burada da hatırlattım. Köy okulları birebir eğitim verilebilen en iyi okullardır. Bu okullar butik bir "Köy Koleji" anlayışıyla değerlendirilmelidir. Köy okullarına gidip oralarda söyleşiler, sohbet ve seminerler yapmak gerekir. Akademisyenler tarafından yapılacak temel düzeyde bilgilendirmelere hâlen ihtiyaç var. Çocukları üniversite kavramı ile tanıştırmak gerekir. Derslere yoğunlaşmanın ve çok yönlü olmanın önemini çocuklara hissettirmek gerekir. Çocukların temel yeterlilikleri ve becerileri kazanmalarında köy okullarının potansiyelleri oldukça yüksektir. Farkında olmak lazım.

 

Ters giden bir şeyleri düzeltmek için anlatmaya devam edeceğiz. Günümüzde önemli olan şey, sahip olunan bilginin ne olduğundan daha öte o bilginin ne işe yaradığıdır. "Köy Koleji" yeniden toparlanmanın da adıdır. Zihniyet değişimine ihtiyacımız var. Bu anlayışıyla zihniyet dönüşümüne de katkı verebildiğimize inanıyorum. Köy okulları önemli fırsatlara sahip ve yerelde kalkınmanın tabana yayılmasında da öncülük edebilir. Bunun için de önce bakış açımızı düzeltmemiz gerekir. UPUES 2022 bu bakımdan da güzel bir toplantıydı.

 

Çağrılı konuşmaların yapıldığı salonda öğrencilerin çokluğu ve ilgisi dikkatimi çekti. Diğer oturumlarda da üniversitenin öğrencileri vardı. Merakla takip edenler vardı. Bu güzel bir tabloydu. Geleceği inşa edecek olan gençler ve öğretmen adayları için bu tür toplantılar çok faydalı olacaktır.

 

Türkiye’de ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen örnek projelerin ve öğretim uygulamalarının sonuçlarının paylaşılması, yaygınlaştırılması, öğretmenlerin ve akademisyenlerin proje hazırlama ve uygulama bilgi ve deneyimlerinin paydaşlara aktarılmasının amaçlandığı sempozyumda, benim dışımda 2 çağrılı konuşmacı daha vardı. Selçuk Üniversitesi Proje Geliştirme ve Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Recai Kuş “Projeden Girişimciliğe ve Sürdürülebilirlik” konulu konuşmasında akademik bilginin pratiğe ve sektöre aktarılmasında izlenecek bir yol olarak proje tabanlı çalışmalardan örnekler verdi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Kurnaz “Bir Bildirinin Hikâyesi” başlıklı konuşmasında ders niteliğinde ve bütün katılımcıların faydalanabileceği pratik bilgiler paylaştı.

 

Öğretmenlerin özgün uygulama örneklerinden ulaştıkları bilimsel sonuçları da sunduğu sempozyumda Erasmus, eTwinning, TÜBİTAK, kalkınma ajansları ile diğer kurum ve kuruluşlarca desteklenen proje örnekleri de sunuldu. Her birisinin bir ders niteliğinde olduğu görülüyordu.

 

Önceki sene UPUES 2021 kapsamında sunulan 257 bildirinin metinlerinin yer aldığı ve iki cilt hâlinde 1911 sayfadan oluşan kitaplar üniversite yayınları arasında literatüre kazandırılmıştır ve isteyenlerin istifadesine sunulmuştur.

 

UPUES 2022 ile artık bu toplantı gelenekselleşmiş ve marka değeri yükselen bir sempozyum haline gelmiştir. Şu da bir gerçek ki Necmettin Erbakan Üniversitesi öğrencileri “UPUES okulu” bünyesinde nitelikli ikinci bir eğitim almaktadır. Sempozyumda aktif biçimde görev alan öğrenciler bilgi edinmenin yanı sıra girişimci yönlerini ve hem teknik hem de ince becerilerini geliştirme imkânı bulmaktalar. Bu üniversitede Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi öğrencileri farklı yetişecekler. Meslek hayatlarında farklı olacaklar. Bunu rahatlıkla görüyorum. UPUES’in öğrencilerini kutlarım.

 
Toplam blog
: 39
: 348
Kayıt tarihi
: 29.04.19
 
 

Lise: (1988) Mimarsinan Öğretmen Lisesi, Pazarören, Kayseri Lisans: (1993) ODTÜ Fizik Öğretmenliğ..