Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '21

 
Kategori
Anılar
 

VALİ RECEP YAZICIOĞLU

VEFATININ 18. YILINDA:

 

HALKIN VALİSİ  RECEP YAZICIOĞLU’NU

                     ANIYORUZ

 

                                        

Günler ne çabuk geçiyor. Söz yerinde ise zaman akıp gidiyor. Halkın Valisi Recep Yazıcıoğlu aramızdan ayrılalı koca 18 yıl oldu. 2 Haziran 1948 doğumlu idi.  Aramızda 2 yaş vardı. Ben 1946 doğumluyum. Yazıcıoğlu bir iş dolayısıyla Ankara’ya giderken Ankara’ya 25 km kala bir trafik kazasına kurban gitti. Aslında bu bir sır gibi çözülemedi, gitti.

 

Vali Recep Yazıcıoğlu genç yaşta vali oldu.  Tokat, Aydın, Erzincan ve en son Denizli’de valilik görevlerinde bulundu.  Görevine son derece bağlı, dürüst ve has demokrat bir adamdı. Denizli Valisi iken vefat ettiği günlerde Denizli’den Halk şairi Ozan Nihat bir sözünde ve şiirinde şöyle yazıyor: ”  Kaza olduğuna kimsenin inanmadığı; kaza süsü verilen bir suikasta kurban giden cefakâr, vefakâr, dürüst, çalışkan ve herkesin sevdiği takdir ettiği, yürekten sevilen gönül adamı Recep Yazıcıoğlu… Mekânın cennet olsun “  dedikten sonra:

 

 

Güzel insan Recep Yazıcıoğlu

Matahı ortaya serdi de gitti,

Dillerde dualar, yürekler dağlı

Rahmet güllerini derdi de gitti

Başarılı sınav verdi de gitti

 

Sempatik tavrıyla yakındı cana

Değer veriyordu her bir insana…

Daima iyiden güzelden yana

Mazluma kol, kanat gerdi de gitti

Başarılı sınav verdi de gitti 

 

Milli ateş ile iman közüyle

Piştiğini belli etti özüyle

O nurlu yüzüyle tatlı sözüyle

Tek tek gönüllere girdi de gitti

Başarılı sınav verdi de gitti 

 

Gerçek hürriyete varamadı ya

Demokrasiyi de göremedi ya

O yüzden murada eremedi ya…

Manada kemale erdi de gitti

Başarılı sınav verdi de gitti …( 1 )

 

Bugüne kadar halkın Valisi Recep Yazıcıoğlu için birçok yazılar yazdım. Maddi imkânım elverseydi bunları bir kitapta toplamak isterdim. Yine bunları arşivimde bekletiyorum. Zaman belli olmaz. Bir gün imkan bulur bunları yapabilirim. Çünkü Vali Recep Yazıcıoğlu’nu çok seviyorum. “ Söke’de İz Bırakanlar “ kitabımda rahmetli Yazıcıoğlu’na geniş yer verdim. Yazımın bir bölümünde şunları yazmışım:

 

“Tokat’ta, Aydın’da, Erzincan’da ve Denizli’de Vali olduğu günlerde kapısı ardına kadar açıktı. Gerçek anlamı ile bir halkın valisi idi. Efsaneleşmiş gerçek bir gönül adamı idi. Cana yakın, sevecen, dürüst ve insana tepeden bakmayan her türlü kibirden uzaktı. Söke’ye baba ocağına ne zaman gelse mutlaka bir araya gelirdik. 25 Temmuz 2002 tarihinde bir araya geldiğimiz zaman Eczacı Halil Özşarlak, Fahri Sevil, eski Aydın Milletvekili M. Kemal Yılmaz Söke eski Belediye Başkanı Ekrem Karakaş,  Musa Elitaş,  Hâkimlerimizden  Mehmet  Fındık,  Abdullah Ergin,  Vergi Dairesi Müdürü Mustafa Çoban, Müdür Yardımcısı Halil Güler,  Tapu Kadastro eski Genel Müdür Yardımcılarından şair İsmet Özel’in kardeşi Şükrü Özel,  Söke Lisesi eski Müdürü Ahmet Bayrav, mal müdürümüz Yusuf Çıldır ve bu satırların yazarı Abdülkadir Güler ile birlikte Söke’den Kuşadası’na giderken Yayla Köyü’nde Vali Recep Yazıcıoğlu ile  bir araya geldik. Bu mutlu geçede yemekler yedik,  kahve, çay, ayran içtik, içki içilmedi.  Yazıcıoğlu: İsteyenler içki içe bilir “  demesine rağmen hiçbir kimse içki içmedi.  Bir ara Vali Yazıcıoğlu. “ ben bir müftü çocuğum onun için içemiyorum, içersem yarın gazetelerde manşet olurum” dedi. Böylece hepimizi güldürmüştü. Böylesine özü, sözü doğru hoşgörü dolu bir kişiliğe sahipti… 55  yaşında iken aramızdan ayrıldı, o şimdi Söke Asri Mezarlığında babası Koca Müftünün ( Mustafa Hoca )   yanında huşu içinde yatıyor.  

Bu gecede Vali Bey konuşuyordu, ben de not alıyordum. Aldığım notlardan bazıları:

- Halk sisteme ortak olmalı, öteden beri hep merkeze bağlı kaldık.

-Mesai vermeden çok çalışmalıyız, daha doğrusu üretmen olmalıyız.

- Çalışmadan kalkınma olmaz..

-Her şey “SİL BAŞTAN” olmalıdır. Onun için kafalar değişmelidir..

-“ SİL BAŞTAN” adlı eserimi bunun için yazdım.

- Birileri bizleri idare ediyor, hiçbir kimse Merih’ten gelmemiştir,

   halk ile iç içe olmalıyız.

- Çocuklarımıza, insanlarımıza güvenemiyoruz,

  -Bir güven ortamı neden olmasın?    

 

Yukarıda adlarını yazdıklarımın bir kısmı bugün yok aramızda.  Ayrı günlerde beyaz atlarına binip aramızdan göçüp gittiler. Efsane Vali Recep Yazıcıoğlu’na kavuştular. 

Vefat edenleri rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. 

Yaşayanlara uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum

 

Halkın Valisi, efsane Vali ve Sıradışı vali diye anıldı.

 

Sözü biraz uzattım galiba, halkın Valisi Recep Yazıcıoğlu’na adet yerini bulsun diye bir yazı yazamazdım. Ona yakışan bir yazı olsun diye yazdım.  Sözü eski Mal Müdürlerimizden kadim dostum Yusuf Çıldır’ın bir şiirinden birkaç dörtlükle anmak istiyorum, buradan sevgili dostum Yusuf Çıldır’a da selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

 

YAZICIOĞLU

 

Denizli Valisi Recep Yazıcıoğlu anısına,

 

Dinleyip anladık birbirimizi

Serip göstermiştik tüm sevgimizi

Sevinç ile atan yüreğimizi

Ta derinden sarstın YAZICIOĞLU

 

Şu bozuk düzene kurulu yaydın

Dileğimiz örnek olsun her aydın

Kuzeyde Trabzon, Batıda Aydın

Doğusunda Kars’tın YAZICIOĞLU

 

……………………………………..

……………………………………..

 

Olmalıyız derdin büyük yarışta

Sorumluluk duymalıyız her yaşta

Haksızlığa karşı her haykırışta

Duygumuza sestin YAZICOĞLU

 

Güzel çözümlerin kervanıydın sen

Bütün sorunların harmanıydın sen

Düşkün gariplerin dermanıydın sen

Kimsesize dostun YAZICIOĞLU   

 

Dost YUSUF’ ta yara indi derine

Yakışan valiydin Türk tarihine

Denizli’nin uygun bir mahalline

Dikilmeli büstün YAZICIOĞLU ( 3 )

 

                             Yusuf ÇILDIR 

                      Eski Söke Mal Müdürü

 

1-İşte Ben Yarenlerim ( şiirler ), Ozan Nihat, Denizli Büyükşehir Belediyesi

    Kültür yayınları 2012

2-Söke’de İz Bırakanlar ( Araştırma, İnceleme, Biyografi) Abdülkadir Güler, 

    Söke Cumhuriyet Matbaası – 2017

3- Yurdumun Şairleri Antolojisi, Söke Şairler ve Yazarlar Derneği

     yayınları Söke, 2004

 

 

 

 

 

 

     Abdülkadir GÜLER 

   08.09. 2021-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..