Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '20

 
Kategori
Eğitim
 

YA/DA Eğitime Yeni Bir Soluk

                Milli Eğitim Bakanlığımız bünyesinde son derece kaliteli (baskı kalitesi ve içerik) bir dergi 2019 Kasım ayından itibaren yayınlanmaya başladı. Dergimizin ismi YA/DA ,

               Dergiyle 2. sayısında tanışma fırsatım oldu. 2. Sayının ana teması MERAK .Merak kelimesinin kelimesinin kökeninden, kullanım alanlarına,  merakın toplumu dönüştürücü rolünden, kontrolsüz merakın zararlarına kadar merak ile dopdolu bir dergi çıktı karşımıza. İçerik seçimi son derece doğru, işlenişi oldukça tatminkar şekilde doyurucu bir sayıydı.

                Bu vesileyle bir önceki sayısına da ulaşma fırsatım oldu ve hafta sonu dergiyle ilgili incelemelerimi yaparak bunu paylaşmak istedim. Açıkçası beni hayli şaşırtan ve heyecanlandıran bir durumla karşılaştım.

                Dergi üst düzey entelektüel birikime sahip, donanımlı insanların söyleşi ve analizleri ile dopdolu. Bu açıdan özellikle eğitimciler açısından takip edilmesi kanaatindeyim.

                Şaşırtıcı çünkü derginin basımı, dizgisi, mizanpajı, kağıt kalitesi, resimlerin seçimi, içeriğin seçimi tam bir profesyonel disiplin ile oluştuğunu gözler önüne seriyor. Yani derginin hazırlanma süreçlerinde sağlam bir organizasyonun olduğu apaçık görülmekte.

                Gelelim derginin içeriğine, ilk iki sayıyı az çok hafta sonu inceleme fırsatım oldu. 1. Sayıdaki tema DÖNÜŞÜM, 2. Sayıdaki tema MERAK.

                1.sayı Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ziya SELÇUK  Hocamız ile yapılan bir söyleşi ile başlıyor.  Burada sorulan ilk soru ;

- Neden böyle bir dergi çıkarmaya ihtiyaç duydunuz?

Sayın bakanımız; ” Eğitim hayatın bütünü hayatın kendisi, sadece sınıf içerisinde ki bir faaliyet değil, tüm paydaşlarımıza iletmek anlatmak onlarla paylaşmak istediklerimiz var. Toplumla belirli paylaşımlarda buluna bilmemiz için böyle bir alana ihtiyacımız olduğunu düşündük. Dergimizin eğitime pozitif bir değer katacağını düşünüyoruz.” diyerek derginin oluşumu ve hangi ihtiyaca dönük şekillendiğinin açıklamasını yapmakta.

                 Evet böylelikle Ya/Da dergisi yolculuğuna başlamış bulunuyor. Bize de dergiyi, dergimizi takip edip, okuyup paylaşarak çabamızla ortak amaca destek olmak düşmektedir.

Peki nasıl takip edebiliriz veya edinebiliriz.

 Çok basit internet ortamında dergimizin bir web sayfası bulunmakta.

 https://yadadergi.com/ internet adresi.

Ayrıca derginin instagram ve twitter adresleri de mevcut.

https://www.instagram.com/yadadergi

https://twitter.com/mebyadadergi/

                Buradan dergi ile alakalı tüm bilgilere erişebilirsiniz. Dergi gibi internet adresi de aynı şekilde dopdolu. Her öğretim kademesine hitap eden etkinlikler, bölümler, derginin genel tanıtımı derginin içeriği ve abonelik şartlarına kadar her türlü bilgi sitede mevcut.

                Web sitesi de son derece profesyonel hazırlanmış, gözü yoran hiç bir şey yok. Son derece sade mütevazı hazırlanmış. İçerik odaklı resimler ile zenginleştirilmiş. Okuyucuların düşüncelerini paylaşabileceği bir bölüm de var.

                İçeriğe değinecek olursak, 2. Sayıdaki merak temasının işlenişine öykü yazarı Sevim AK ile yapılan röportajla başlanmış. Bu röportajda da çocuklarının sınırsız hayal gücüne vurgu var,

                Bir diğer söyleşi ise tabiri caizse cuk oturmuş durumda. Kendisi Merak felsefesi üzerine ilk çalışmayı yapan İlhan İNAN.

                İlhan Bey’in çok önemli bir tespiti var. Çocuk ne kadar fazla kavrama sahipse o kadar soru sorabilir diyerek dilin önemine dikkat çekiyor. Tabii ikinci dilin de matematik dilini söyleyerek evrensel bir bilim olan matematik biliminin önemini vurguluyor.

                İçerik oldukça zengin, diğer bölümlerini paylaşmıyorum, ama eminim dergiyi incelediğinizde siz de memnun kalıp benim gibi arkadaşlarınıza tavsiye edeceksiniz.

                Sinema bölümünü görünce 7. Sanat olan ve benimde özel ilgi alanıma giren kısmı görünce bir çırpıda sayfaları çevirdim. Ve tabii ki tam da temaya uygun olarak seçilmiş bir başyapıt olan “Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak” filmi kısa tanıtımıyla karşılaştım.

                Filmin kısa künyesi aldığı ödüller ve kısa özeti mevcut, hatırlarsınız film 1960 Türkiye’sinde Tavşanlı’nın bir köyünde geçiyor. Yazın biri karpuzcu çırağı diğeri berber olan iki arkadaşın sinemaya olan meraklarını anlatıyor. Tüm eğitimcilerimizin filmi izlediğini düşünüyorum. Defalarca izlememe rağmen tekrar izleme duygusu uyandırdı. Bunun dışında Kayıp Balık Nemo ve Meraklı Köfteci Zühdü (Kemal SUNAL)  filmleriyle merak temasına uygun seçimlerle devam edilmiş.

                Gezi bölümünde şehir kültürünü sanatsal ve tarihi yapılarını korumakla ünlü rüya şehir Viyana tanıtılmış. Çok güzel bir fotoğraf la süslenmiş bir yazı, bence seçim gayet yerinde olmuş.

                Son kısımda özellikle eğitimcilere, alanın uzmanlarına hitap eder vaziyette kitap tanıtımları ve yeni yöntem tartışmaları mevcut.

                Dergiyi genel değerlendirmem çok başarılı bir çalışma olduğu yönünde. Üzerinde konuşulacak, görüş bildirilecek paylaşılacak, gündem olacak, esinlenilecek dolu dolu bir içeriğe sahip biçimde biz okurlara sunulmuş vaziyette.

                Hassaten bizim bakanlığımızın bir çalışması olması, mesleğimizin ve ilgi alanlarımızın her yönünü kapsaması bakımından meslektaşlarımın kesinlikle incelemesi gerektiğini düşünüyorum.

                Başta sayın bakanımız olmak üzere, hazırlayan emeği geçen ve bize ulaştıran ve çorbada tuzu bulunan herkese teşekkür ederim.

Ne demişler, “söz uçar, yazı kalır”. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Esen kalın.

 
Toplam blog
: 24
: 222
Kayıt tarihi
: 06.09.13
 
 

Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik Eğitimi Bölümü Mezunu, Sakarya Ünv'de Eğitim A..