Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '10

 
Kategori
Haber
 

Yalova valisi görevden neden alındı?

Yalova valisi görevden neden alındı?
 

yalovamız.com


Yaz aylarında günlerim daha çok Yalova çevresinde geçmekte olduğundan çevremdeki olaylara duyarsız kalamıyorum. Belediye Başkanlığını kaybeten AKP li belediye başkanının seçimi kaybettiği gün İDO dan kiraladığı vapuru iade etmesini ve İDO nun Yalova ile ilgili tutumundan aşağıda linki bulunan yazımda söz etmiştim.

http://blog.milliyet.com.tr/Bir_partizanlik_ornegi/Blog/?BlogNo=254633

Şimdi de Yalova'da başarılı çalışmalar yapan ve geçtiğimiz günlerde görevden alınan eski Yalova valisi Yusuf Erbay ile onun yerine atanan yeni Yalova valisi Dursun Ali Şahin hakkında yaptığım araştırmaları burada paylaşacağım.

2003 yılında Yalova Valisi olan ve 2008 yılında merkeze atanmasının ardından açtığı dava ile tekrar görevine dönen Yusuf Erbay 'tek kişilik özel kararname' ile görevden alınmasının altında neler yatıyor?

2007 yılında kendisiyle ilgili yapılan bir söyleşi de bakın Yusuf Erbay neler demiş:

Organik tarım arazisinde taş ocağı kurmak isteyenlere:

"Vermiyorum kardeşim. 6-7 tane müracaat var. Gerekçelerini yazıp gönderiyorum. Onlar da hukuki yollarına baksınlar. Ben stratejik planıma koymuşum. Çevreyi korumak zorundayız. Gerçekten çevre bilincindeysek Yalova’nın bu tarafını vatandaşlarla oluşturduğumuz stratejik plana göre korumak zorundayız."

Yasalara tamamen uyma konusunda ise:

"Bakın şimdi kaymakamlara, belediye başkanlarına bir yazı yazıyorum. Diyorum ki arkadaşlar bundan sonra yapacağınız her işte 1. stratejik plan, 2. çevre düzeni planı, 3 mahalli çevre kurulu kararları. Bu üçüne bakmadan karar almayacaksınız, ruhsat vermeyeceksiniz. Verirseniz zaten sorumlu oluyorsunuz. Yalova yemyeşil olarak devam edecek."

Yaptırdığı okul onarımları konusunda tartışma açıldığı konusu kendisine hatırlatıldığında:

"Okullar konusunda birileri çıkıp konuşuyor. Sormak istiyorum 5- 6 senedir ne yaptınız? Ya deprem olsaydı o zaman zarfında. Bunun hesabını kim nasıl verecekti? Ben çocukları o okullara sokmam dedim. Neticede onarımlara başladık. Fatih Sultan Mehmet Lisesi için yıkıma izin vermiyorlardı. Gittim onayını kendim Ankara’dan aldım geldim. Kendi afet iletişim hattımızı kurduk. Afet radyosu anlaşmasını yaptık."

Öncülük ettiği Mavi Yeşil yol projesi ile Yalova'yı bir turizm cenneti haline getirmeye çalışırken de şunları söylemiş:

"Yeşil Mavi Yol ‘Yeşil dostu bir Yalova, vizyonu ekoloji dostu bir Yalova için önemli bir projedir. Bu durup dururken yılın projesi ödülünü felan almadı. Realize olan bir proje. Yol anlamıyla yüzde 90 oranında bitmiş bir proje ve sürekli doğuran da bir proje. Bütün bu çalışmalar bölüm bölüm bir anlam ifade ediyor. Zaten Yeşil Mavi yol anlam ifade eden bütün bu projeleri bir araya getiriyor."

Yaptığımız bütün bu işlerin ortasında da Termal yer alıyor. Ayrıca bu yaptığımız Yeşil Mavi yolun Termal’le birkaç bağlantısı var. Bunu söyledim, bunu da anlamadılar. Adam Termal’e gelecek. Günde bir saat diyelim ki suya girecek. Günde 23 saat ne yapacak? Bu gibi termallerin olduğu yerde bu projeler vardır. Adam dağa gidecek, yaylaya gidecek, şelaleye gidecek, denize gidecek. İşte bu bütünlüğün cevabıdır bu proje. Bazıları anlıyor, bazıları anlamamakta direniyor. Organik tarımı, dağı, trekkingi, barajı, şelaleyi, çileği, elmayı, halıyı hepsini birbirine bağlayan yol bu yol."

Yıllar önce Çınarcık'ın Teşvikiye beldesindeki Delmece yaylasına çıkmak otomobille 2,5 saati alıyordu ve yolda arabamız su kaynattığı için geri dönmüştük. Şimdi 25 dakikada o yaylaya çıkabiliyoruz. Yusuf Erbay'ın bu konudaki anlattıkları da şöyle:

"Kafamdaki puzzleları, fotoğrafları Yalova’nın üstüne yerleştirdim. Bir tanesi Çınarlı Yol’du. Bir tanesi yayla yoluydu. Ben ilk geldiğimde Delmece Yaylası’na iki buçuk saatte gittim Teşvikiye’den. Şimdi bakıyorum saate 25 dakikada çıkıyorum. Ben orada mesela iki tane su birikintisini göl haline getirdim. Göllerin etrafında 18 bin dönüm yeri A tipi mesire yeri olarak tescilini yaptırıyorum"

Şimdi gelelim Yalova'da bütün bu çalışmaları yapan Yusuf Erbay'ın neden görevden alındığına:

Vali Yusuf Erbay hakkında valilik lojmanındaki perde ve mefruşatın değiştirilmesi konusunda yasal prosedüre uymadığı gerekçesiyle İçişleri Bakanlığı tarafından soruşturma açılmıştı.

CHP Grup Başkanvekili ve Yalova Milletvekili olan Muharrem İnce, bu soruşturmanın açılmasına ve Erbay’ın 2008 yılında görevden alınmasına AKP Milletvekili İlhan Evcin’in başvurusunun etkili olduğunu açıklamıştı.

Müfettişlerin araştırmasının ardından 2009'da merkeze alınan Erbay hakkında dava açılmasına da izin verilmişti.

Tabii, görevden alınmasına esas nedeni perdelerin değiştirilmesi değildi. . Asıl nedenler aşağıdaydı.

Çünkü Vali Erbay Yalova İlköğretim Okulu öğrencilerini Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’nde camiye götürerek toplu halde abdest aldırıp namaz kıldıran öğretmen Emin Albayrak hakkında inceleme başlatmıştı. Ayrıca oğlu Cumhuriyet mitinglerine katılıyordu. Bu iki konu görevden alınması için AKP hükümeti için yeterli sebeplerdi.

Yalova'ya atanan yeni vali ise Gölcük kaymakamıydı. Aslında daha önce Bakırköy kaymakamı olan Dursun Ali Şahin daha Gölcük'deki koltuğuna oturmadan Yalova valisi olmuştu. Yeni vali hakkında da internette yaptığım araştırmalarda ilginç bilgilere ulaştım. Basında kendisi hakkında çıkanlar haberler şöyleydi:

"Bakırköy Kaymakamı Dursun Ali Şahin yardım paketleri dağıtmakla yetinmeyip yardıma ihtiyacı olan insanların evlerine giderek iftar sofralarına konuk oluyor. İnsanların mütevazi sofralarına oturup onlarla beraber iftar yapmanın kendisine büyük bir mutluluk verdiğini söyleyen Kaymakam Şahin`Amacım devletin insanlarının yanında olduğunu, onlarla bir şeyler paylaşıldığını kendilerine hissettirmek`diye konuştu."

"Bakırköy Kaymakamı Dursun Ali Şahin, ilçedeki sahillerde mangal yakılması ve içki içilmesine izin verilmeyeceğini bildirdi."

Bakırköy Kaymakamlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, Kaymakam Dursun Ali Şahin tarafından caminin duvarlarındaki çatlakların fark edilmesi üzerine İstanbul Teknik Üniversitesine başvuruldu.

"Bir caminin duvarlarının çatlak olduğunu hiç bir Allahın kulu göremiyor da, kaymakam bunu farkederek caminin yıkılıp tekrar yapılmasını sağlıyor. Çok ilginç değil mi?"

Uzmanlar tarafından yapılan çalışmada caminin `depreme karşı dayanıksız` olduğunu yönünde rapor verildi. Bunun üzerine cami boşaltılarak yıkılması kararlaştırıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesince yıkımı gerçekleştirilen caminin yerine yeni bir cami yapılması amacıyla Kaymakam Şahin, Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen, İl Müftü Yardımcısı Mehmet Aşık, Bakırköy Müftüsü Zakir Uzun ve çok sayıda vatandaşın katılımıyla yeni caminin temel atma töreni gerçekleştirildi.

Yukarıda eski ve yeni valinin yaptığı icraatlardan söz ettim. Bunları okuyunca AKP hükümetine yakışır valinin hangi vali olduğunu söylemeye bile gerek yok.

İşte AKP nin gerçek yüzü bu. Eğer Başbakan'ın gerçek yüzünü öğrenmek istiyorsanız, Google arama motoruna girip, "Tayyibin gerçek yüzü" yazın ve orada karşınıza çıkan video görüntülerini izleyin. Bunları izledikten sonra yine de referandumda "Evet" vermek istiyorsanız o da sizin vicdanınıza kalmış.

Yalova valisi Yusuf Erbay'ın görevden alınmasıyla ilgili Hürriyet yazarı Yılmaz Özdil'in yazmış olduğu yazı linkini aşağıya veriyorum. Okumanızı öneririm.

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=15639096&yazarid=249

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..