Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '16

 
Kategori
Anılar
 

Yaratılıştan gelen yücelik...

Yaratılıştan gelen yücelik...
 

''Yaşanan hangi güzel şey bitmiştir ki!.. Dile getirildi mi bütün anılar yeniden yaşanır...'' Melih Cevdet Anday resim internetten


Eşim kışlık reçel yapmak için mutfakta uğraşırken bana, “Toz şekerimiz az kalmış, bir koşu marketten biraz daha şeker alır mısın?..” der demez, bir çırpıda dış giysilerimi giyip, yakınlardaki markete giderek yeterli miktarda toz şekeri aldım, eve dönüyorum...

 Marketin bitişiğinde büyükçe özel bir otopark var.

Tam giriş kapısı önünden geçerken beyaz bir kedi kaldırımdan dönüp otoparkın içine doğru yöneldi...

-Bu arada evdeki kedimizin dışında sokak kedileriyle de dostluğum vardır.-

Biraz dikkatlice bakınca ağzında sosis veya jambon parçaları olduğunu gördüm.

O anda iki küçük kedi ortaya çıktı ve o kedi etleri yavruların ağzına uzattı, onlar da alıp yediler.

Bir süre öylece bakakaldım ve o beyaz kedinin, yavruların annesi olduğunu anladım.

Düşündüm de, tanrı doğadaki tüm canlı yaratılmışların en yücesi olarak anneyi yaratmış olmalı.

Doğanın tümünde O yüce, en değerli varlık olarak görülmesi gereken, hep duygu, özveri, fedakârlık ve emekle bunca nesilleri yetiştiren kadınlar, annelerdir.

Böyle olduğu halde, bazı toplumların hangi akla hizmet, bu kadar üstün değerde yaratılmış kadınları, birçok kötü koşullarda yaşam şartlarına boyun eğdirmesine ve saygın birer insan değilmiş gibi hor görülmelerine, mantıklı bir cevap bulamıyorum...

Şahin Özşahin

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..